מדדים ומחקרים

הרובוטים החדשניים האלו יוכלו לעזור לכם לעשות כביסה

מערכת חדשה, הנקראת ReSkin, מאפשרת לרובוטים להבדיל בין עצמים כמו שכבות בד דקות, תוך שימוש רק בחוש המישוש שלהם
מערכת ice |  1
רובוט כביסה (צילום M.Dorr & M.Frommherz)
רובוטים עשויים בקרוב לעזור לאנשים לעשות את כביסה ומשימות ביתיות אחרות, שכן טכניקה חדשה העניקה להם את חוש המישוש. המערכת, הנקראת ReSkin, מאפשרת לרובוטים להבדיל בין עצמים כמו שכבות בד דקות, תוך שימוש רק בחוש המישוש שלהם, דבר שהוא טבע שני עבור בני אדם. עם זאת, עבור רובוטים, משימות כמו אחיזת כוס או קיפול מגבות הן "מאתגרות ביותר" עד כה, לפי צוות מאוניברסיטת קרנגי מלון.
"בני אדם מסתכלים על משהו, מושיטים אליו יד ואז משתמשים במגע כדי לוודא שאנחנו בעמדה הנכונה לתפוס אותו", אומר דיוויד הלד, עוזר פרופסור בבית הספר למדעי המחשב וראש מחלקת הרובוטיקה באוניברסיטה. "הרבה מחישת המישוש שבני אדם עושים היא טבעית לנו. אנחנו לא חושבים על זה כל כך, אז אנחנו לא מבינים כמה זה חשוב". כדי לקפל כביסה, רובוטים זקוקים לחיישן שיחקה את הדרך שבה אצבעות אנושיות יכולות להרגיש את השכבה העליונה של מגבת או חולצה ולתפוס את השכבות שמתחתיה. חוקרים יכולים ללמד רובוט להרגיש את שכבת הבד העליונה ולאחוז בה, אבל בלי שהרובוט יחוש את השכבות האחרות - הוא לא יוכל לאחוז בהן או לקפל את הבד.
הצוות פיתח עור בעל קוד פתוח, בעל חישת מגע, העשוי מפולימר דק ואלסטי המשובץ בחלקיקים מגנטיי שמעניקים תחושת מגע תלת צירית. ReSkin עוזרת לרובוט להרגיש שכבות של בד במקום לתפוס אותן רק דרך הראייה. "על ידי קריאת השינויים בשדות המגנטיים או תנועה של העור, נוכל להשיג חישת מישוש", מסביר תומס וונג, שעבד על הפרויקט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לשים מעט חומר כביסה- לא נכון
    זהבה 04/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם שמים מעט הכביסה מתכבסת עם מיים מלוכלכים פשוט לא לדחוס יותר מידי כביסה למכונה, ולהוציא את הכביסה ברגע שהמכונה מסיימת, כשהכביסה נשארת במכונה היא מסריחה, ורצוי להוסיף כוס חומץ כל כמה כביסות חג שמח
    סגור