בריאות

מערכת החיסון מתכוננת למלחמה לפני המחלה

מחקר חדש מגלה שהמערכת החיסונית נכנסת לכוננות ספיגה רק מלראות עמיתים חולים. מסתבר שהגוף שלנו יודע לזהות את הוירוס המתקרב ולעצור אותו בזמן
מערכת ice | 
צינון (צילום freepik)

עונת הצינון והשפעת מעבר לפינה, ובקרוב נראה אנשים בעבודה מתעטשים ומשתעלים. למזלנו, הגוף יודע לזהות את המחלות הקלות ומתחיל לעבוד שעות נוספות כדי למנוע הדבקה. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת צ'פמן טוען שמערכת החיסון האנושית נכנסת לפעולה רק מלראות אנשים אחרים חולים. 
 


החוקרת פטרישה לופז אומרת שהגוף וההתנהגות שלנו משתנים כשאנחנו מתמודדים עם וירוס. "מערכת החיסון שלנו מתורגלת להגן על הגוף מפני פולשים. ברגע שאנחנו חולים, הגוף שלנו מתגייס כדי למנוע את המחלה".

המחקר החדש מגלה שאנשים עוברים שינויים פיזיולוגיים לפני שהם נעשים חולים. הגוף מתחיל להשתנות כשהוא מרגיש בסיכון לדלקת ויראלית. לופז אומרת: "המוח שלנו קולט מידע מאנשים חולים וגורם לשינויים גופניים. אפילו צפייה בתמונות של אנשים חולים מספיק כדי לעורר את מערכת החיסון".
 


לדברי לופז, הממצא הכי חשוב של המחקר הוא שפריזטים משפיעים על חיינו יותר ממה שחשבנו. חיידקים משנים את הפיזיולוגיה שלנו עוד לפני שהם נכנסים לגוף בזכות מערכת החיסון שנכנסת לפעולה רק מצפייה באנשים חולים אחרים. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה