בריאות

זו המחלה הנפוצה ביותר בישראל: מה משרד בריאות מתכוון לעשות?

השמנה הפכה למגפה הנפוצה ביותר בעולם המודרני. בשל הסיכונים שלה ברחבי העולם החלו לנקוט בצעדים על מנת לצמצם את המחלה באוכלוסייה. כיום, הנתונים מעידים על בלימה במגפת ההשמנה, אבל דווקא בישראל היא רק ממשיכה לעלות. איך משרד הבריאות יתמודד עם המחלה הנפוצה ביותר בישראל?
מערכת ice |  1
משה בר סימן טוב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, flickr/ zeevveez)
השמנה נחשבת למגפה המשמעותית ביותר בעולם המודרני. ארגון הבריאות העולמי והסתדרות הרפואית בישראל הכירו כבר לפני כמה שנים בה כמחלה דלקתית כרונית. בעולם החלו כבר ממזמן להשקיע זמן ומשאבים על מנת לבלום המגפה, אך בזמן שזו רושמת בלימה ברחבי העולם דווקא בישראל היא רק ממשיכה לעלות. 
על פי נתוני משרד הבריאות 59.4% מהאוכלוסייה בישראל סובלים מהשמנה, אך לא מדובר בזינוק של הזמן האחרון אלא בעלייה הדרגתית. שיעור עודף משקל והשמנת יתר באוכלוסייה הבוגרת בישראל בשנת 2021 עמד על 59.4%. כעת, על פי הידיעה שפורסמה לראשונה בוואלה, משרד הבריאות ער למצב החמור והחליט לנקוט בתוכנית למיגור התופעה. 
לפי המסמכים, במשרד הבריאות מסדירים מחדש את כל ההתייחסות שלו לתחום כאשר בין היתר הוא מכריז על הקמת רשם לאומי להשמנה, שיאפשר מעקב רציף וניטור מדויק של מצב ההשמנה ביחד עם קופות החולים והמוסדות הרפואיים בישראל. משרד הבריאות הציב לעצמו כיעד מרכזי להוריד את נתוני ההשמנה הגבוהים בישראל ב-5% בתוך עשר שנם.
במסגרת תוכנית הפעולה שלו, יוקמו ברחבי הארץ מרפאות שיספקו לציבור טיפול הוליסטי לסובלים מהשמנה. אותן מרפאות יכללו רופאים, תזונאים, פסיכולוגים, פיזיותרפיסטים ועובדים סוציאליים וצוות הרופאים והמטפלים בהן ישמו דגש על סנכרון ותקשורת בין המטפלים זאת כדי להבטיח רצף טיפולי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אולי יחזירו את המס על משקאות ממותקים? גורמים נזק והשמנה
    ציפי 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל בטלו אותו כי פוגע בבייס הבוחרים. בושה
    סגור