בריאות

יום הראייה הבינלאומי: כיצד נגן על בריאות העיניים שלנו?

יום הראייה הבינלאומי מתמקד בהגברת המודעות לבריאות העיניים. כ-2.2 מיליארד אנשים סובלים מבעיות ראייה, ורבים מהם לא מודעים לכך. בדיקות שגרתיות ושמירה על אורח חיים בריא הן מפתחות לשמירה על הראייה
מערכת ice | 
רפואת עיניים (צילום freepik)
ביום הראייה הבינלאומי, המצוין ב-14 באוקטובר, מוקדשת תשומת הלב לבריאות העיניים וחשיבות הבדיקות השגרתיות. על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-2.2 מיליארד אנשים ברחבי העולם סובלים מבעיות ראייה, כשמגפת קוצר הראייה מתפתחת, בעיקר בעקבות השימוש הגובר במסכים.
ד”ר אורי מלר, מומחה לרפואת עיניים, מדגיש את החשיבות בבדיקות שגרתיות, שכן מחלות כמו קטרקט, גלאוקומה וניוון מקולרי עשויות להתפתח ללא סימנים ברורים. קטרקט, לדוגמה, נגרם מעכירות בעדשת העין וניתן לטפל בו בניתוח קצר. גלאוקומה עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לעצב הראייה, בעוד ניוון מקולרי פוגע במרכז הראייה.
כיצד ניתן להגן על הראייה? ראשית, יש לבצע בדיקות שגרתיות אצל רופא עיניים. תזונה נכונה, הכוללת ירקות עליים וגזר, יכולה גם היא לתרום. בנוסף, יש להגן על העיניים מקרני UV באמצעות משקפי שמש. הפחתת השימוש במסכים, במיוחד בקרב ילדים, יכולה למנוע קוצר ראייה.
לבסוף, חשוב להקפיד על שימוש נכון בעדשות מגע ולהימנע משפשוף העיניים כדי למנוע נזקים נוספים. יום זה משמש תזכורת לכך שבריאות העיניים היא קריטית ואי לכך יש לפעול לשמירה עליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה