בריאות

נער בן 14 איבד את ידיו ואת רגליו בעקבות שפעת שהפכה קטלנית

נער בן 14 מטנסי נאלץ לעבוד קטיעת ידיים ורגליים לאחר שאובחן עם דלקת ריאות ותסמונת הלם רעלי. הוריו פועלים כדי להבטיח שיתפקד עם גפיים תותבות לאחר השחרור מבית החולים
מערכת ice | 
שפעת (צילום pexels, freepik)
מתיאס אוריבה, נער בן 14 מטנסי, עבר הליך קיצוני שבמהלכו נאלצו הרופאים לקטוע את ידיו ורגליו בעקבות שפעת קשה. מתיאס, נגן פסנתר מוכשר, הובהל לבית החולים לאחר שחש תסמינים חמורים שהחמירו במהירות. הוא אובחן עם דלקת ריאות ותסמונת הלם רעלי, מה שגרם לו להיכנס לדום לב.
אמו, קטלינה, סיפרה על הקושי להסתכל על מצבו של בנה, אך חשה הקלה שהוא עדיין חי: "זה לא מובן מאליו". מתיאס טופל בבית החולים לילדים בנשוויל במשך חודשיים, שדם עבר כמעט תריסר ניתוחים. בינתיים, אדגר הסביר כי זרימת הדם לא הגיעה לגפיים שלו, מה שהוביל להחלטה על קטיעה.
ראש הצוות הרפואי, ד"ר קייטי בויל, ציינה שמצבו של מתיאס נדיר מאוד. היא הסבירה כי שפעת יכולה להוביל לזיהומים חמורים, אך זה לא שכיח. היא המליצה להורים לדאוג לכך שילדיהם יקבלו חיסון נגד שפעת ולפקח על תסמינים חמורים, כמו חום גבוה או חוסר יכולת לשתות.
אדגר וקטלינה מקווים כי מתיאס יוכל לתפקד עם גפיים תותבות לאחר שחרורו מבית החולים. משפחת אוריבה פתחה כמוד GoFundMe כדי לגייס כספים לתהליך השיקום של מתיאס, שכבר הצליח לגייס כמעט 400 אלף דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה