בריאות

מה הסיכון שלך? אתר חדש לאבחון סרטן השד אצל נשים

אתר MY PINK-CHECK החדש של אסותא מציע לנשים כלי לאבחון גורמי הסיכון לסרטן השד, באמצעות שאלון פשוט. השירות מציע המלצות רפואיות בהתבסס על תוצאות השאלון, במטרה לקדם את המודעות והטיפול במחלות.
מערכת ice | 
צילום Shutterstock
באסותא השיקו את אתר MY PINK-CHECK, המאפשר לנשים לאבחן את גורמי הסיכון שלהן לחלות בסרטן השד באמצעות שאלון ידידותי למשתמש. השירות ללא תשלום וכולל המלצות רפואיות, בהתבסס על תשובות השאלון, שמנוסחות על ידי צוות מומחים לאונקולוגיה, כירורגיית שד וגניטיקה.
הערכת דרגת הסיכון האישי לחלות בסרטן השד עשויה להשפיע על גיל תחילת הבדיקות המוקדמות, תדירותן ועל הצורך בבדיקות גנטיות ופעולות מניעתיות נוספות. לאחר סיום השאלון, המערכת תציג צבע רמזור, המצביע על רמת הסיכון האישי (ירוק - סיכון מופחת; אדום - סיכון גבוה) וכוללת המלצות להמשך בירור, ייעוץ ושינוי התנהגות בריאותית.
בנוסף, אסותא מפעילה קמפיין בבתי החולים והמרכזים הרפואיים שלה, במטרה לספק למטופלות מידע על אבחון וטיפול בסרטן השד. ההמלצות הקיימות מציינות כי נשים בגיל 50 עד 74 צריכות לעבור בדיקות ממוגרפיה אחת לשנתיים. לנשים בגיל 40 עם קרובת משפחה מדרגה ראשונה שחלתה בסרטן השד מומלץ לעבור בדיקות שנתיות. לנשאות מוטציה בגנים BRCA1/2, מומלץ לבצע בדיקות MRI מגיל 25, או לפי המלצת רופא.

אסותא השלום (צילום: יח"צ)
קארן ברונר, M.Sc HPH מנהלת המחלקה לקידום בריאות ובריאות דיגיטלית, אגף הרפואה, אסותא מרכזים רפואיים: "היה לנו חשוב להעצים כל אישה באמצעות כלי אבחוני חכם, בניהול עצמי, אשר לא רק מנגיש את הידע הרפואי העדכני ביותר אלא גם משקף בפשטות את רמת הסיכון האישי, וכפועל יוצא, יכול לסייע לנשים לנהל טוב יותר את הסיכון, להניע אותן לפעולה ולהתאים לכל אחת את מסלול הבירור והטיפול הרלוונטי לה."
ד"ר דפנה ברסוק, מומחית לכירורגיית שד, מרכז המומחים של אסותא מרכזים רפואיים:"כבר עתה, יש לנו תובנות מחקריות כי קבוצת הנשים בסיכון ממוצע לפתח סרטן שד אינה מקשה אחת אלא מורכבת מתתי אוכלוסיות שלכל קבוצה יש לתפור מסלול מותאם למניעה וגילוי מוקדם של סרטן השד. My Pink Check היא דרך נוספת לאתר אוכלוסיות בסיכון מוגבר עוד לפני שהן באות במגע עם המערכת הרפואית"
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה