בריאות

טרגדיה בבית החולים בישראל: תינוק מת בלידה קיסרית צרפתית

האם מותו של תינוק במהלך ניתוח קיסרי צרפתי בבית החולים בנצרת קשור לשיטה השנויה במחלוקת? משרד הבריאות בודק את המקרה, לאחר שהאיסור על השיטה בוטל רק בינואר 2023 בעקבות קמפיין נשים
מערכת ice | 
בית חולים-אילוסטרציה AI (צילום vecteezy)
תינוק נפטר בשבוע שעבר במהלך ניתוח קיסרי צרפתי בבית החולים האנגלי בנצרת, ומשרד הבריאות בודק אם יש קשר בין מותו לשיטה שנויה במחלוקת, שכבר נאסרה בישראל אך האיסור בוטל בינואר 2023.
השיטה, שהומצאה בצרפת לפני כ-70 שנה, מאפשרת לבצע ניתוח קיסרי ללא פתיחת חלל הבטן, אלא גישה מהצד, מה שמפחית את גודל הצלקת ומאיץ את ההתאוששות. במשך שנים, השיטה נאסרה בישראל בעקבות חשש לשיעור סיבוכים גבוה יותר בהשוואה לניתוח קיסרי רגיל. בעקבות קמפיין נשים שרצו ללדת בשיטה זו, החליט משרד הבריאות לבטל את האיסור, אך קבע כי נשים חייבות לחתום על טופס הסכמה מדעת, המבהיר את הסיכונים המיוחדים הקשורים לניתוח.
למרות שמדובר בבית חולים בעיר ערבית, נשים יהודיות רבות פוקדות את המקום לצורך לידות. במקרה הנוכחי, גורם רפואי מבית החולים הדגיש כי מדובר במקרה חריג, לאחר כ-2,000 ניתוחים קיסריים צרפתיים מוצלחים שבוצעו בארץ, מתוכם כ-1,500 בנצרת. בית החולים מסר כי האירוע הטראגי דווח למשרד הבריאות ונמצא בבדיקה. משרד הבריאות אישר את קיום הניתוח בתנאי שהיולדת תהיה מודעת לסיכונים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה