בריאות

סיפור עצוב: האם חיסונים גרמו לעיוורון ושטפי דם?

האם החיסונים המשותפים הובילו להתדרדרות במצבה של אלכסיס לורנזה? הסטודנטית חוותה תסמינים חמורים לאחר חיסונים לפני טיפול רפואי, והקמפיין שלה למימון טיפולים משך תשומת לב רבה
מערכת ice | 
סטטוסקופ (צילום freepik)
אלכסיס לורנזה, בת 23 מפלורידה, חוותה ירידה חדה בראייה ושטפי דם בכל הגוף כתוצאה ממחלה נדירה בשם המוגלובינוריה לילית התקפית (PNH). מדובר במחלה שבה מערכת החיסון תוקפת את תאי הדם האדומים. שכיחות המחלה נמוכה מאוד, עם סיכוי של 1 ל-1,000,000 בני אדם לסבול ממנה.
בתחילת החודש, טסה לורנזה לקליפורניה לצורך עירוי רפואי מיוחד שנועד לחדש את מלאי תאי הדם שלה. לפני הטיפול, נדרשה לעבור שלושה חיסונים בו-זמנית: טטנוס, דלקת ריאות ודלקת קרום המוח. לאחר קבלת החיסונים חוותה תסמינים חמורים כמו טשטוש ראייה, נעילת לסתות, הקאות, נפיחות ושטפי דם.
 
@lexxvuitton

♬ original sound - lex💰🖤
מומחים טוענים שייתכן שהחיסונים היו יותר מדי עבור המערכת החיסונית שלב, אך לא ניתן לקבוע בוודאות אם החיסונים היו הסיבה להתדרדרות במצבה. ד"ר ראג' דאסגופטה, מומחה מאתר Fortune Recommends Health, ציין שייתכן היה עדיף לרווח בין החיסונים, למרות ששלושתם בדרך כלל בטוחים לרוב האנשים.
החיסונים שניתנו היו מומלצים בדרך כלל לקבוצות סיכון כמו קשישים או חולים העוברים טיפולים אימונותרפיים. בעקבות הרעה במצבה הרפואי של לורנזה, מומחים תהו אם כל שלושת החיסונים היו הכרחיים. לורנזה, המעדכנת את עוקביה בטיקטוק, קיבלה תמיכה רחבה עם קמפיין גיוס כספים שהצליח לגייס מעל 185 אלף דולר למימון טיפולים נוספים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה