בריאות

האורח הבלתי רצוי של הקיץ הישראלי: מה מסתתר מאחורי המטרד החדש?

נמלת האש הפולשנית הפכה למטרד רציני בישראל. איך ניתן לזהות את הקנים שלה, להתמודד עם העקיצות שלה ולמנוע את התפשטותן?

מערכת ice | 
צילום Shutterstock
בעשורים האחרונים, קיץ ישראלי אינו שלם ללא המטרדים הידועים: יתושים, ג'וקים ונמלים. בשנים האחרונות נוסף למערך האימים אורח חדש וחריג – נמלת האש, הידועה גם כנמלה האדומה. נמלה זו זכתה בתואר המפוקפק של אחת ממאה המינים הפולשים הבעייתיים ביותר בעולם, והיא הגיעה לישראל בשנת 1997 על גבי משלוח עצים מדרום אמריקה.
נמלת האש, בעלת גודל זעיר של כ-1.5 מ"מ לפועלות ועד 4.5 מ"מ למלכות, הנמלה הקטנה הזאת יכולה להפוך את החיים לסיוט. העקיצות שלה כואבות ומסוכנות במיוחד למי שאלרגי, והן עשויות לגרום לנפיחות ולכאבים. אולם, זה לא רק הכאב שמטריד אלא נמלי האש מסוגלות לגרום נזק רב לצמחים וגינות. הן תוקפות שורשים, זרעים וצמחים זעירים, והשפעתן על הגינות עלולה להיות הרסנית.

נמלת אש (צילום: Shutterstock)
אחת התכונות המטרידות ביותר של נמלת האש היא הקנים שלהן, אשר גדלים במהירות. הקנים יכולים להופיע במגוון מקומות, מהגינה ועד מתחת לאבנים, בסדקים בקירות ובעציצים. הקנים של נמלת האש דומים לקני חולדה אך קטנים בהרבה ואף יכולים להיות לא נראים לעין מידית.
 
@anthillart Casting a big fire ant colony with aluminum. Anthill Art Cast 115. 16" deep. 16.4 lb. #anthillart #nature #science #fyp ♬ original sound - Anthill Art
לא מומלץ לנסות בבית.
הגנה על הבית מפני נמלי אש דורשת פעולות מנע ותחזוקה מתמדת. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להילחם בהן:
איטום נקודות כניסה
נמלי האש יכולות להיכנס לבית דרך סדקים בקירות, חורים ברצפה או סביב צנרות. יש לאטום את כל הפתחים ולהתקין ספי דלתות במקומות שבהם קשה לאטום.
ניקיון יסודי
שמירה על בית נקי ומסודר מסייעת להרתיע חרקים. סלקו שאיות מזון ומשקה, כסו מזון חשוף היטב ושמרו על פחי אשפה סגורים.
שימוש בחומרי הדברה
ניתן לטפל בנמלת האש על ידי הצפת הקנים שלהן במים חמים או שימוש בחומרי הדברה מעורבבים במים. אפשרות נוספת היא לפזר קוטל חרקים על פני השטח או לשפוך אותו אל תוך האדמה.
הצבת מלכודות
מלכודות נמלים יכולות לעזור ללכוד את המלכות ולקריסת הקן. נמלי החיפוש ייקחו את המלכודת למושבה, מה שיכול להוביל לתוצאה מהירה יותר.
תכשירים טבעיים
חומץ, אבקת בורקס, פלפל חריף ושמן ענבים הם חלק מהאפשרויות הטבעיות להדברת נמלי אש.
ריקון וייבוש מים עומדים
נמלי אש זקוקות למים, ולכן חשוב לתקן דליפות ולוודא שאין מים עומדים ליד הבית.
טיפוח הגינה
גינה מטופחת יכולה להרתיע נמלים, השקיית צמחים בצורה מתונה, גיזום שוטף והסרת עלים יבשים ופירות שנשרו, יכולים להפחית את הסיכוי להופעת נמלי האש.
באמצעות טיפים אלו, תוכלו למזער את הנזק שנגרם על ידי נמלת האש ולשמור על הסביבה שלכם נקייה ומוגנת מהאיום החדש של הקיץ הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה