בריאות

ערב פתיחת שנה"ל: הנתונים חושפים את מצבם הנפשי של התלמידים

40% מההורים לתלמידים בכיתות א'-י"ב דיווחו על הידרדרות במצבם הנפשי של ילדיהם בשנה החולפת לעומת השנה שקדמה לה. 55% מההורים העידו שלא חל שינוי ורק 3% השיבו שחל שיפור, כך עולה מסקר שנערך לקראת פתיחת שנת הלימודים וזהו רק קצה הקרחון
דוד זולדן | 
עלייה בפניות לסיוע נפשי בעקבות המתיחות בדרום (צילום freepik, פלאש 90/ יונתן זינדל, עטיה מוחמד)
לפי סקר של המכללה האקדמית בית ברל, לקראת פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב ושנערך באמצעות מכון המחקר רושניק, 40% מההורים לתלמידים בכיתות א'-י"ב דיווחו על הידרדרות במצבם הנפשי של ילדיהם בשנה החולפת.
40% מההורים לתלמידים בכיתות א'-י"ב דיווחו על הידרדרות במצבם הנפשי של ילדיהם בשנה החולפת לעומת השנה שקדמה לה. כך עולה מסקר של המכללה האקדמית בית ברל, לקראת פתיחת שנת הלימודים, שנערך באמצעות מכון המחקר רושניק. 55% מההורים העידו שלא חל שינוי ורק 3% השיבו שחל שיפור.
מהפילוח עולה, כי הורים המתגוררים באזור הצפון (42%), בדרום (42%) ובחברה הערבית (44%) דיווחו על מצב קשה במיוחד בקרב ילדיהם. עוד עולה מהסקר, כי כרגע מההורים חוששים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר ב-1 בספטמבר. בקרב תושבי הצפון – 36% חוששים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר. הציבור שבו החשש הגבוה ביותר הוא הציבור הערבי, שם 46% מההורים חוששים על פי הסקר לשלוח את ילדיהם לבתי הספר ב-1 בספטמבר.
עוד עולה מהסקר, כי 48% מהתלמידים בארץ העולים לכיתה י"ב, דיווחו על הידרדרות שחלה במצבם הנפשי בשנה החולפת, 295 העידו שמצבם הנפשי נותר ללא שינוי ו-16% השיבו שמצבם הנפשי השתפר.
"הנתונים הם קצה הקרחון של משבר רגשי מתמשך בקרב תלמידי ישראל, משבר שהחל במגפת הקורונה ואותותיו החמירו מאז ה-7 באוקטובר וניכרים כבר היום וצפוי שיחמירו בשנים הקרובות", התריעה ד"ר חנה חימי – דיקנית הפקולטה לטיפול, ייעוץ ותמיכה חינוכית במכללת בית ברל. לדבריה, המענה הנדרש הוא חיזוק מערכת התמיכה הרגשית לתלמידים, למורים, לעובדי חינוך ולמנהלים.
המנכ"ל הנכנס של המכללה האקדמית בית ברל, מנדי רבינוביץ', אמר: "מתוך השבר הנורא של ה-7 באוקטובר, שמתבטא בסקר, אין מקום לעוד טלאים ופירורי תקציב לטיפול בתופעות, אלא החלט ממשלה אמיצה שתשים את החינוך ובראשו את התמיכה הרגשית והאקדמית במורים בראש סדר העדיפויות הלאומי, לצד מאמץ לאומי לגיוס והכשרת הטובים לחינוך".
הסקר כלל שלושה מדגמים אינטרנטיים, שבוצעו במקביל בקרב כ-700 משיבים בסך הכל. 400 מהמשיבים מהווים מדגם אקראי ארצי ומייצג של הורים לתלמידי א-'י"ב, 150 משיבים מהווים מדגם אקראי ארצי ומייצג של הורים לתלמידי י"ב ו-177 משיבים המהווים מדגם אקראי ארצי ומייצג של העולים לכיתה י"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה