בריאות

משרד הבריאות במהלך דרמטי: זו הדרך החדשה לבקשת אישורי מחלה

משרד הבריאות יצא בהחלטה חדשה ומפתיע שעתיד להוריד עומס מרופאי המשפחה בקופות החולים, דרך חדשה להנפיק אישורי מחלה ללא כל צורך בחתימת רופא
מערכת ice | 
משרד הבריאות (צילום flickr/ zeevveez)
המהלך החדש של משרד הבריאות שאמור ליעל את תהליך קבלת אישור המחלה למעסיקים. מתאריך ה-1.9 יהיה ניתן להוציא אישור מחלה לא חתימת רופא בכל קופות החולים, מטרת המהלך הוא פינוי זמן לרופאי המשפחה, כדי שיוכלו להתמקד בטיפול בחולים המגיעים למרפאה.
הבקשה לאישור המחלה תבצע דרך אתר, אפליקציה או דרך המוקד הטלפוני של קופת החולים. מקופת כללית מסרו כי האישור יונפק באופן אוטומטי מרגע הגשת הבקשה לאישור, ויהיה זמין להורדה באזור האישי של המטופל.
אך יש הגבלה לכמות המותרת להנפקה עצמאית של אישורי מחלה, המבקש יוכל לבקש עד 4 ימי מחלה בכל בקשה ועד 4 בקשות בשנה. במקרה שהמטופל עולה על המכסה המותרת ניתן לבקש אישורי מחלה בדרך המקובלת היום, עם חתימת רופא.
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "כחלק מחיזוק הרפואה בקהילה ועל מנת לתת מענה טוב יותר למטופלים אנו פועלים במספר מישורים: הגדלת מספר הרופאים בישראל וטיוב עבודתם של הרופאים העובדים בקהילה כדי להוריד מהעומס המוטל עליהם. על מנת שהרופאים יוכלו להחזיר ולמקד את זמנם במשימה החשובה מכולן, טיפול במטופלים הזקוקים לכך, אושרו היום תקנות שיורידו מהם עומס בירוקרטי. נמשיך ונפעל להגדיל את מספר הרופאים בישראל ונחזק את הרפואה בקהילה ובמערכת הבריאות כולה".
פרופ' דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה של כללית, אומר כי "מהלך זה נועד להקל ולפשט תהליכים למטופלים הנדרשים להציג אישור מחלה למקום העבודה ולצרכים נוספים. המהלך מפנה זמן יקר של הרופאים והרופאות לטובת טיפול ומעקב רפואי אחר מטופליהם. לצד אישורי המחלה האוטומטיים, ימשיכו להתקיים גם אישורי מחלה בעקבות ביקור רופא פרונטלי או וירטואלי עבור תקופות מחלה ארוכות יותר, וכן אישורים למקרים חריגים בהתאם להנחיות משרד הבריאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה