בריאות

טרנד חדש ומסוכן: צעירה ישראלית התאשפזה בבית החולים

אמנם זרעי צ'יה נחשבים לסופר פוד, ורבים טוענים שהם מועילים לבריאות. טרנד חדש ברשתות החברתיות הכולל שתיית זרעי צ'יה, גרם לצעירה ישראלית להתאשפז בבית החולים
מערכת ice | 
טיפול נמרץ (צילום shutterstock)
טרנד שבולט בזמן האחרון ברחבי הרשתות החברתיות הוא שתיית מים עם זרעי צ'יה שאמורים לעזור בירידה במשקל ולהשגת בטן שטוחה. בנות רבות ברשת מפרסמות שהן שותות את המשקה בכל בוקר באופן קבוע.
סרטון טיקטוק שהעלתה לאחרונה צעירה ישראלית מראה שכנראה הטרנד של שתיית מים עם זרעי צ'יה לא בריאים לגוף כמו שמפורסם. הצעירה העלתה סרטון שלה מאושפזת בבית החולים לאחר ששתתה באופן קבוע את המשקה, וכתבה: ״מעניין מה היה קורה אם לא הייתי מתחילה לשתות מים עם צ׳יה כל בוקר״.
כתגובה לשאלות העוקבים על מצבה ועל שתיית המשקה היא ענתה "התחלתי לשתות כמו מושפעת מהטיקטוק וסיימתי במיון כמו מסכנה. יש תחליפים טובים יותר." ויצאה בקריאה ״בנות צריכות להבין שלא כל דבר שרואים הוא בריא, וגם אני עשיתי את אותה הטעות וכדאי ללמוד ממנה״.
 
@gomi_tot רציתי בטן שטוחה קיבלתי בטן עם בעיות בקיבה🥰🥰🥰🥰#viral #המלכהשלהגומיתות ♬ צליל מקורי - gomi tot🍓
לפי פרסום בMako- ד"ר נדב אילני , מומחה לגסטרואנטרולוגיה של כללית במחוז ירושלים, בתגובה לסרטון, חשוב לצרוך סיבים תזונתיים ואכילתם נחשבת לבריאה אך היא עלולה לגרום לצואה קשה ולעצירות ונפיחות בטנית "במקרים של היצרויות קשות במעי כמו שקורה בקרב חלק מחולי הקרוהן, צריכת סיבים לא מסיסים ולא ניתנים לעיכול כמו זרעי צ'יה, עלולה אפילו לגרום לחסימת מעי. לכן, תמיד חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמתחילים שינוי תזונתי משמעותי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה