בריאות

החברה הישראלית גייסה 105 מיליון דולר - בדרך לפיתוח רפואי מציל חיים

מג'נטה מדיקל, שפיתחה את משאבת הלב הזעירה בעולם, נהנתה מגב של קרן ההשקעות נובו הולדינגס. היא השלימה לאחרונה ניסוי קליני במרכזים מובילים בארה"ב במהלך 2023. בעקבות הממצאים, נמצאת בהכנות שיושלמו בהגשה לאישור מסחרי של ה-FDA בארצות הברית
מערכת ice | 
פארמה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
החברה הישראלית מג'נטה מדיקל (Magenta Medical) גייסה 105 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות נובו הולדינגס, השייכת לענקית התרופות נובו נורדיסק. החברה עומדת מאחורי משאבת הלב הזעירה בעולם, והיא נוסדה על ידי היזמים פרופ' אהוד שוומנטל ויוסי תובל, שהקימו בעבר יחד חברת מכשור רפואי שנרכשה על ידי מדטרוניק ב-2009.
על פי דיווח של מאיר אורבך בכלכליסט, חברת מג'נטה השלימה בהצלחה ניסוי קליני ראשוני במרכזים מובילים בארה"ב במהלך 2023. מאז הציגה החברה תוצאות בכנסים בינלאומיים, ובעקבות זאת נמצאת בהכנות מתקדמות לניסוי גדול יותר שיעמוד בבסיס ההגשה העתידית ל-FDA לאישור מסחרי בארה"ב.
 
הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת למזער משאבת דם עוצמתית ולקפלה לתוך מערכת הובלה דקה, כך שתוכל להיכנס לגוף דרך נקב קטן במפשעה לעורק הירך, ומשם, דרך אבי העורקים, לתוך הלב.
פעולת ההחדרה של המשאבה נשענת על טכניקות וציוד צנתור סטנדרטיים, ולכן יכולה להתבצע בקלות ובבטיחות על-ידי קרדיולוגים התערבותיים וללא צורך במניפולציה כירורגית. במהירותה המקסימלית, המשאבה מסוגלת להזרים, בממוצע, מעל 5 ליטר לדקה של דם, כלומר להחליף את מלוא תפוקת הלב של אדם בוגר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה