בריאות

מחקר חדש חושף: "זה חיוני לשמירה על בריאות המוח ותפקודו המיטבי"

מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאימפריאל קולג' לונדון, קובע כי משך השינה, איכות השינה והשעון הביולוגי משפיעים באופן משמעותי על תפקוד המוח. על פי תוצאות המחקר, הפעילות המוחית של הנבדקים שהתבקשו להיות ערים עד שעה מאוחרת הייתה טובה מאלו שנאלצו לקום מוקדם בבוקר

מערכת ice |  2
מוניטורים ושתלים מוחיים (צילום shutterstock)
מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאימפריאל קולג' לונדון, בחן את הקשר בין תפקוד תקין לבין הרגלי שינה. עורכי המחקר נעזרו ביותר מ-26,000 משתתפים. הנתונים שנאספו על ידי עורכי המחקר נלקחו ממחקר אחר שבוצע על ידי UK Biobank, בעזרתו הנבדקים עברו מספר רחב של מבחנים שבדקו את יכולותיהם החל מאינטליגנציה, חשיבה, זמן תגובה וזיכרון.
במהלך המחקר אשר פורסם ב"גארדיאן", המדענים ביקשו לבחון כיצד משך השינה, איכות השינה והשעון הביולוגי השפיעו על תפקוד המוח. על פי ממצאי המחקר, הפעילות המוחית של הנבדקים אשר התבקשו להיות ערים עד שעה מאוחרת הייתה טובה מהנבדקים אשר נאלצו לקום מוקדם בבוקר. 
עוד עולה מהמחקר, כי משך השינה חשוב לפעילות המוחית וכי אלו הישנים בין שבע לתשע שעות בלילה מתאפיינים בביצועים הטובים ביותר במבחנים קוגנטיביים. לצד זאת, הדגישה ד"ר ראהא ווסט, ראש המחקר וחוקרת קלינית במחלקה לכירורגיה וסרטן באימפריאל קולג' לונדון:  "אף שחיוני להבין ולעבוד לפי נטיות השינה הטבעיות, חשוב באותה המידה לזכור לישון מספיק, לא יותר מדי ולא פחות מדי. זה חיוני לשמירה על בריאות המוח ותפקודו המיטבי".
לטענת פרופ' דאקינג מא, אשר השתתף בעריכת המחקר, למשך השינה יש השפעה ישירה על תפקוד המוח. בעקבות כך, ציין פרופ' מא, כי המדענים מאמינים שניהול יזום של דפוסי שינה חשוב מאוד לחיזוק ולשמירה של אופן פעילות המוח שלנו. 
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כבר פורסם לפני שבועיים ונראה מחקר רדוד. איך מדדו ופירשו (ל"ת)
    אורי 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ולמה לא כתבתם שיש ביקורת על המחקר הזה?
    אנני 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בפרסום באנגלית יש ביקורת: "Jessica Chelekis, a senior lecturer in sustainability global value chains and sleep expert at Brunel University London, said there were “important limitations” to the study as the research did not account for education attainment, or include the time of day the cognitive tests were conducted in the results. The main value of the study was challenging stereotypes around sleep, she added."
    סגור