בריאות

ענקית הבריאות קורסת: הודיעה על פשיטת רגל בשל חובות עתק

מזינו הענק בתקופת הקורונה לנפילה כואבת ופשיטת רגל: חברת הבדיקות שהבטיחה הרבה ונותרה בלי כלום
מערכת ice |  5
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
בימים הראשונים של מגפת הקורונה, נדמה היה שחברת הזנק אחת תיהפך לשם דבר בתחום בדיקות הקורונה הביתיות. Cue Health, סטארט-אפ שהתגאה בטכנולוגיית בדיקה מולקולרית מתקדמת, זכתה לתשומת לב רבה והבטיחה למהפכה בתחום. 
בשיא התקופה, בשנת 2021, החברה יצאה להנפקה ראשונית של מניות והגיעה לשווי שיא של 2.3 מיליארד דולר. היא גייסה מאות מיליוני דולרים והשיגה חוזים גדולים עם ליגות ספורט ואף עם מחלקת ההגנה האמריקאית.

"עיצבנו ופיתחנו פלטפורמת בדיקה מולקולרית חדשה שמביאה מורכבות מעבדה למכשיר קל לשימוש ונייד," הצהירה Cue Health באתר האינטרנט שלה באותה תקופה זוהרת. "עכשיו אתה יכול לקבל את המיטב של בדיקות מולקולריות במעבדה - מהירות, דיוק ורב-גוניות - בבית, במשרד או בחוץ."
אך כפי שההתלהבות סביב הקורונה דעכה, כך קרה גם להבטחות של Cue. המניות החלו לצנוח, ההכנסות התמוטטו, ובסופו של דבר החברה נאלצה להגיש בקשת פשיטת רגל בחודש שעבר. במהלך המגיפה, כשההיענות לבדיקות הייתה במרומים, Cue צברה כ-1,500 עובדים. אך עם הידלדלות הפעילות, רובם הוברחו. השלב האחרון היה פיטורי כלל העובדים והגשת בקשה לפשיטת רגל מלאה בחודש שעבר.
מה קרה? התרסקותה של Cue חושפת תזמון גרוע ובעיות בשיווק וטכנולוגיה. בעודה נחשבה לחלוצה שתוביל את המהפכה בבדיקות ביתיות, ישנן ערכות נוחות ומדויקות יותר שהחלו להגיע לשוק. כמו כן, נתגלו בעיות בדיוק עם חלק ממוצריה.
סיפור העלייה והנפילה של Cue Health הוא אחד מיני רבים בתקופת הקורונה. מיליארדים הוזרמו לסטארט-אפים בשוק לוהט שבסופו של דבר התמוטט מהר יותר משיערו. החברה שלקחה בהלוואה עצומה על ההבטחה הגדולה, נכשלה בעליל.
ממעמד של חברת הזנק חמה ומבטיחה, עד לכישלון מסחרר, Cue Health היא דוגמה קיצונית למחזוריות הטירוף הטכנולוגי שאפיין את תקופת הקורונה. מסע הקריירה המטלטל שלה ראוי לסיקור רב.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קרסה עם כל השקר של הקורונה
    אני ורק אני 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שגם פייזר ומודורונה יקרסו
    סגור
  • 4.
    כל מי שהיה שותף לשקר הקורונה
    סי 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד יסופר רבות על השקרים שהובאסנו סביב המגפה ה"קטלנית" תוך מסע הפחדות, ורדיפת חסרי ישע, משטר החיסונים.וכו. בסופו של דבר פוגעת בכל מי שנטל חלק במסע הזה. הנגיף פתאום כבר לא מסוכן, נעלם כלא היה..כך כל החברות שעשו מליונים על גבם של אוכלוסיות שלימות...הפייק נחשף ולכן הקריסה של "חברת הבריאות" ..Karma is a Beach
    סגור
  • 3.
    "ענקית"
    שמוליק 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעולם לא שמעתי על החברה הענקית הזו היה חכם אם הייתם נכנסים יותר לפרטים
    סגור
  • 2.
    זה לא קשור אלינו זה רחוק רחוק מעבר לים. לא כאן
    חי 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברה בסן דייגו קליפורניה! זה רחוק רחוק זה לא כאן זה ממש רחוק. זה לא קשור
    סגור
  • 1.
    צריכים ללמוד מזה, סטרטאפים אוהבים לשרוף את הכסף, ללא הצ
    אני 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ללא הצדקה
    סגור