בריאות

החיסון לקורונה נאסר לשימוש: תופעת לוואי שעלולה לגרום למוות

חברת אסטרזניקה, שפיתחה חיסון לקורונה, הודיעה כי היא מורידה אותו מהמדפים אחרי שנודע כי הוא מביא לתופעת לוואי חמורה בשם TTS, שעלולה להביא למוות
מערכת ice |  1
חיסון לקורונה (צילום Magma Images)
מגפת הקורונה שפקדה את העולם בשנת 2020 הכניסה לפאניקה מוחלטת כמעט כל אדם שפוי בעולם. חברות התרופות הגדולות בעולם נרתמו למשימה וניסו לייצר בתוך זמן קצר חיסון מפני הקורונה. החיסונים של פייזר ומודרנה רשמו הצלחה יחסית, אלא שמסתבר שהחיסון של ענקית התרופות אסטרזניקה נכשל בגודל, ומביא עמו תופעת לוואי קשות שעלולות לגרום אף למוות.
למעשה, אסטרזניקה הודיעה אתמול (שלישי) כי היא מורידה מהמדפים באירופה את החיסון שפיתחה נגד הקורונה, בטענה ל"שיקולים מסחריים". אלא שההודעה של החברה היא מכובסת, וזה בלשון המעטה. רק לפני מספר חודשים החברה בעצמה הודתה כי החיסון שלה לקורונה עלול לגרום לתופעת לוואי נדירה מאוד.
 
למעשה, תופעת הלוואי מפניה הזהירה החברה נקראת Thrombosis with thrombocytopenia syndrome (TTS), והיא גורמת לספירת טסיות דם נמוכה ולקרישי דם, שעלולים להוביל לשבץ מוחי, תסחיף ריאתי ואף  במקרה הגרוע ביותר למוות למוות.
כזכור, החברה חטפה תביעה לאחרונה בבריטניה אחרי שנטען כי תופעת הלוואי החמורה שנמצאה בחיסון קשורה ליותר מ-81 מקרי מוות בבריטניה ולמאות פציעות חמורות אחרות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יעיל ובטוח? כנראה שלא (ל"ת)
    מישהו 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור