בריאות

התפשטות סקביאס בישראל: כך מחבלי ה-7 באוקטובר הדביקו את בתי הכלא

בשב"ס הודיעו כי התגלו מקרים של גרדת בקרב אסירים ביטחוניים מרצועת עזה. הבהרה: "לא נשקפת סכנה לאנשי הסגל, הרציפות התפקודית והכליאתית נמשכת". בשירות פועלים לנקוט צעדי מנע, כגון משחות והחלפת מצעים. המצב הנוכחי ברצועה הוא קרקע פורייה למחלה, בשל מזג האוויר והצפיפות במנהרות
מערכת ice | 
מחבלים הכלואים בישראל- אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ דוד כהן)
בשירות בתי הסוהר הודיעו אמש (ראשון) כי הם פועלים נגד מקרים של סקביאס (גרדת), שהתגלו לאחרונה אצל אסירים ביטחוניים. על פי החשד, המחלה הועברה על ידי מחבלים שהובאו מרצועת עזה. בשב"ס מבהירים כי "לא נשקפת סכנה לאנשי הסגל, אלו פועלים תחת מיגון מלא והרציפות התפקודית והכליאתית נמשכת למען בטחון עם ישראל".
נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קובי יעקובי, כינס הערכה בהשתתפות גורמי הרפואה והפיקוד הבכירים. בשב"ס הדגישו כי הם נוקטים צעדי מניעה מקובלים לטיפול בנגע, כגון משחות והחלפת מצעים. המצב הנוכחי בעזה הוא קרקע פורייה להתפרצות של מחלות עור, בין השאר בשל מזג האוויר הלוהט, הצפיפות במנהרות או בכל מקום שבאזורי הלחימה, שינה משותפת וצפופה ומחסור בתנאי היגיינה.
גרדת, הידועה גם בשם סקביאס, היא מחלת עור שנגרמת על ידי פרזיט זעיר. התסמין העיקרי הוא פריחה עורית וגרד עז, המוחמר בלילה. תסמינים אפשריים נוספים עשויים לכלול נגעים קטנים ואדומים, וסימני גרד על פני הגוף, ולעיתים עשוי להתפתח גם זיהום עורי משני. גרדת היא מחלה מידבקת ביותר, המועברת בעיקר במגע ישיר. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה