בריאות

אבעבועות הרוח חוזרות: עלייה בהתפרצות בקרב ילדים בישראל

עיקר ההדבקה הם באזור ירושלים, בו קיימים כיסי חיסונים של אלה שאינם מקפידים לחסן את ילדיהם. מתחילת השנה הנוכחית ועד תחילת חודש מאי נרשמו 320 מקרי תחלואה, למול 197 בתקופה דומה אשתקד. משרד הבריאות: "משרד הבריאות פועל להגדלת הכיסוי החיסוני ובהסברה על חשיבות החיסונים במניעת מחלות"
מערכת ice | 
חיסון (צילום freepik)
על פי נתוני משרד הבריאות, מזה שנתיים חל זינוק במספר המקרים המדווחים של אבעבועות רוח בישראל. אבעבועות רוח היא אחת ממחלות הילדים השכיחות ביותר בעולם. המחלה הנגרמת על ידי הנגיף "וריסלה זוסטר" נחשבה בעבר למסוכנת מאוד, גרמה להופעת מאות נגעים על העור, ובמקרים מסוימים הייתה קטלנית.
מאז שהחיסון נגד אבעבועות רוח ניתן בטיפת חלב בגיל שנה ובכיתה א' המחלה הפכה קלה יחסית. ​עיקר מקרי ההדבקה הם באזור ירושלים, בו קיימים כיסי חיסונים של אלה שאינם מקפידים לחסן את ילדיהם. בעבר התבטאה המחלה בהופעה של בין 250 ל-500 נגעים וחלק מהילדים שחלו אושפזו בבתי חולים עם זיהום ואף דלקות קרום המוח.

אחוז התמותה מהמחלה עמד על אחד לכל 100 אלף ילדים חולים. כיום בעקבות החיסון, גם אלה שנדבקים בנגיף לוקים בכמה נגעים בודדים, ללא סיבוכים חמורים. על פי הערכות משרד הבריאות, מרבית מקרי ההדבקה מתרחשים בגני הילדים באזורים בהם יש "כיסי חיסונים", כלומר אלה שהוריהם אינם מקפידים על חיסוני השגרה בטיפת חלב.
על פי נתוני משרד הבריאות, מתחילת השנה הנוכחית ועד תחילת חודש מאי נרשמו 320 מקרי תחלואה באבעבועות רוח, לעומת 197 מקרים בתקופה דומה אשתקד. גם בשנת 2023 נרשמה קפיצה דרמטית בשיעור ההדבקות: בהשוואה ל-496 מקרים שדווחו בשנת 2022 כולה, עלו מספר מקרי ההדבקה בשנת 2023 ל-761. מספר מקרי ההדבקות האמיתי גבוה הרבה יותר, שכן רק חלק ממקרי ההדבקה מדווחים לקופות החולים.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הסיבה העיקרית לעליה בתחלואה מיוחסת ככל הנראה לירידה בכיסוי החיסוני והיא מתרחשת בדרך כלל בישובים צפופים, כאשר עיקר העלייה בתחלואה היא במחוז ירושלים. משרד הבריאות פועל להגדלת הכיסוי החיסוני על ידי הגברת שעות החיסון בטיפות חלב, בייחוד באזורים המתאפיינים באחוז כיסוי חיסוני נמוך, ביישוג אקטיבי של בלתי מחוסנים ובהסברה על חשיבות החיסונים במניעת מחלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה