בריאות

הרופאים זועמים: כ-20 ילדים חולי סרטן מעזה מוחזרים לרצועה

בצל הלחימה ישראל החליטה כי כ-20 ילדים המאושפזים בבתי החולים ספרא בתל השומר ובבתי חולים במזרח ירושלים יוחזרו שוב לרצועה ביממה הקרובה. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "טרם 7 באוקטובר תושבים עזתים היו יכולים לקבל אישור כניסה לישראל לצורך קבלת טיפולים רפואיים, תחת תנאים מסוימים"

מערכת ice |  3
בתי חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)
בעקבות החלטת מערכת הביטחון היום (רביעי), כ-20 מטופלים קטינים חולי סרטן מעזה אשר מטופלים בבתי החולים בארץ: בבית החולים ספרא ובבתי חולים במזרח ירושלים ישובו הם ומשפחתם לרצועה עוד הלילה.
לפי אתר ynet, בין המטופלים נמצאים גם כמה אזרחים עזתים שנפצעו בעקבות המלחמה. הילדים והמבוגרים נזקקים לטיפול ולביקורת רפואית באופן קבוע, מה שלא יהיה ניתן לבצע ברצועת עזה תחת התנאים הקשים שם ומהווה סיכון מידי לחייהם אם יאלצו לעזוב את בתי החולים בארץ.
 
בעקבות הסיטואציה, הרופאים המלווים שוקלים לעתור לבג''ץ והזהירו כי החלטה זו נוגדת את החוק הבינלאומי: "החזרת תושבים לעזה במצב של התקפה צבאית ומשבר הומניטרי נוגדת את החוק הבינלאומי ומשמעותה סיכון מודע של חיי חפים מפשע, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחולים שתנאי הסניטציה והרעב, לצד חוסר הזמינות של מענה רפואי עלולים לגזור עליהם מוות".
עוד מסרו כי "העובדה שגורמי הביטחון מסרבים להעביר הנחיה כזו בכתב מעידה שהם עצמם מודעים שהיא לא-חוקית בעליל ומתחמקים מאחריות. על בתי החולים והצוות הרפואי להתנגד בנחרצות לשחרור המטופלים ממשמורתם כל עוד לא יובטח כי אין מחזירים אותם לעזה שם חייהם בסכנה".
ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה: "טרם 7 באוקטובר 2023, היום שבו חמאס פתח במלחמה אכזרית ורצח כ-1,200 ישראלים, חטף מאות ישראלים נוספים לשטח עזה, והרס לחלוטין את מעבר ארז, תושבים עזתים היו יכולים לקבל אישור כניסה לישראל לצורך קבלת טיפולים רפואיים, תחת תנאים מסוימים. כעת, תושבי עזה ומלוויהם שקיבלו טיפולים רפואיים בבתי חולים בישראל, ואינם נדרשים להמשך טיפול רפואי כלל, מוחזרים לרצועת עזה".
עוד המשיכו: "במקרים שבהם עולה צורך להמשך טיפול רפואי, המתפ"ש מתאם מול בתי החולים את המשך שהותם לצורך הבטחת בריאותם. מעברם של תושבי הרצועה חזרה לרצועת עזה יעשה באמצעות תיאום מול ארגוני סיוע בינלאומיים, ומול הכוחות בשטח". נציין כי גם הצלב האדום בישראל נכנס לתמונה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לירדן!!! (ל"ת)
    מיק 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יוחזרו לעזה ומשם יטופלו ע"י מצרים בבתי החולים שלהם
    שי 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי שעשו עד כה במהלך המלחמה.
    סגור
  • 1.
    טיפול באויב ?
    אני 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קטאר יכולה לממן טיפול לאזרחי החמאס בכל מקום על פני כדור הארץ, לכן ועל פי היגיון בזמן לחימה, אין להעניק טיפול רפואי לאזרחי אויב. רק למי שנשבה פצוע על פי כללי הלחימה בין צבא סדיר לצבא סדיר. תנסו לזכור, למרות שעברו מאז "האאאארבה זמן" לאיזה טיפול זכו ילדים, תינוקות, זקנים וחולים, מידי מחבלי הנוחבה. יחס גורר יחס ובעזה אין צדיקים. בכל מקום אחר, אפילו מים ומזון היו נמנעים מהתוקפן המרושע. אם הרופאים רוצים להעניק טיפול לחולים מעזה, שיעברו לעזה...
    סגור