בריאות

תקווה לילדים חולי סרטן: היוזמה המרגשת שהגיעה לבית החולים

דמות שיצרו סטודנטיות לעיצוב גרפי מתילתן, המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה בחוברת "יומן מסע", מסייעת לילדים במחלקה האונקולוגית בבית החולים לילדים "רות"  ברמב"ם ומלווה אותם לאורך ההתמודדות עם המחלה. שירן נייזר, בוגרת המכללה: "החשיבה הייתה למצוא מעין 'חבר', להיכנס לילדים ללב"
מערכת ice | 
סרטן-אילוסטרציה (צילום unsplash)
כחלק מפעילות ההתנדבות הקבועה של תילתן, המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה, תכננו, עיצבו ויצרו הסטודנטיות לעיצוב גרפי, שירן נייזר ולילה אויפה, את חוברת "יומן מסע", המסייעת לילדים אחרי השתלת מח עצם בתהליך ההחלמה שלהם. לאחרונה, ביקרו נציגי המכללה במחלקת השתלות מח העצם לילדים החולים בסרטן בבית החולים "רות" לילדים, בקריה הרפואית רמב"ם שבחיפה, ומסרו לילדים המטופלים במחלקה את חוברת "יומן מסע".
מטרת החוברת המיוחדת, היא ללוות את המשפחה והילד המטופל לפני, תוך כדי  וביציאה מתהליך ההחלמה בבידוד הארוך, למנות את ימי ההחלמה מהניתוח המורכב בהשתלת מח עצם ולתת מידע רפואי באופן ידידותי אך מעשי, תוך כדי ביצוע פעילויות מהנות של צביעה ומשחקים שונים. 
על מנת שיוכלו להנגיש את חוברת "יומן המסע" לילדים בצורה החווייתית והצבעונית ביותר, שירן ולילה המציאו דמות שנקראת "לני האריה", שמלווה את הפעילויות בחוברת ומסייעת לילדים להעביר את ימי ההחלמה ולייצר להם מציאות שתקל על ההתמודדות שלהם בהחלמה. 

פרויקט חוברת 'יומן מסע' של סטודנטיות לעיצוב גרפי ממכללת תילתן עם בית החולים רות (צילום: יח"צ)
הפעילות של הסטודנטיות שנערכה תחת פרויקט "תילתן בקהילה", נעשתה בשיתוף פעולה עם האחיות רותי אופיר ויאנה דיאמנד מבית החולים "רות" לילדים, שסייעו בהכוונה וייעוץ מקצועי והודפס בבית הדפוס "דפוס ר. קרמן" החיפאי אף הוא, שראו בחוברת ערך רב והדפיסו אותה כתרומה מלאה. 
שירן נייזר, בוגרת תילתן, המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית ומיוזמות הפרויקט: "החשיבה על החוברת לילדים המתוקים ועל הדמות הייתה למצוא מעין 'חבר'- דמות מלווה, תומכת וחמודה שתסייע ותעודד את הילדים ברגעים הכל כך רגישים וקשים שהם עוברים. בחירת הדמות באריה היא סימובלית.  אריה מסמל חוזק, גבורה, עוצמה ואחריות, אך יחד עם זאת האריה הוא קטן, קלמזי, חמוד, קצת שובב, קצת מצחיק, אבל תמיד יהיה לצידך לאורך כל הדרך, הוא יודע להקשיב, מציע הצעות ויתמוך מהצד. המטרה שלנו היתה שלני האריה יכנס לילדים ללב ושהם יכנסו לליבו". 

פרויקט חוברת 'יומן מסע' של סטודנטיות לעיצוב גרפי ממכללת תילתן עם בית החולים רות (צילום: יח"צ)
רותי אופיר, אחות במחלקה להשתלות מח עצם בילדים בבית החולים "רות": "מדובר בחוברת שמסייעת לילדים, באמצעות פעילויות, משחקים ויצירה. החיבור עם הסטודנטיות היה מצוין ודמות האריה שהן יצרו, וההסברים המשולבים בחוברת, כולם יחד יוצרים עניין ותיעוד שנשאר עם הילדים אחר כך כמזכרת לתהליך שעברו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה