בעולם

טראמפ החליט: זה עתידו של יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול

הנשיא לשעבר הודיע כי במידה וייבחר מחדש לנשיאות ארצות הברית בבחירות שייערכו בסוף השנה, הוא לא ימנה מחדש את יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול אותו האשים בהורדת ריבית כדי לאפשר לדמוקרטים יתרון בבחירות הקרובות
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, pixabay)
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הודיע כי במידה וייבחר מחדש לנשיאות ארצות הברית, הוא לא יאריך את כהנותו של יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול. לטענת טראמפ פאוול מכוון להורדת ריבית כדי לאפשר לדמוקרטים יתרון בבחירות הקרובות שייערכו בסוף השנה הנוכחית.
טראמפ אמר לרשת פוקס בראיון ששודר ביום שישי האחרון כי "זה נראה לי כאילו הוא מנסה להוריד את הריבית, כדי לגרום לאנשים להיבחר. לדעתי הוא יעשה משהו כדי לעזור לדמוקרטים, במידה והוא יוריד את הריבית". בנוסף אמר טראמפ כי כבר יש לו מספר מועמדים לתפקיד אך סירב לנקוב בשמות.
כזכור טראמפ מינה את פאוול לתפקיד במהלך כהונתו כנשיא בשנת 2017 אולם מספר שנים לאחר מכן האשים אותו כי הוא פוליטי. פאוול מונה מחדש לקדנציה נוספת בשנת 2021 על ידי ג'ו ביידן, ובמידה וטראמפ ייבחר לנשיאות הוא לא צפוי להאריך את כהונתו גם בשנת 2025.
פאוול אמר ביום רביעי האחרון שהפד שוקל הפחתת ריבית כדי להילחם באינפלציה הגבוהה אולם שלל הורדת הריבית כבר בחודש מרץ, דבר המרמז על הפחתה בהמשך השנה, החלטה זו של פאוול הגיעה באותו יום שהלשכה לסטטיסטיקה דיווחה על הוספת 353,000 מקומות עבודה נוספים בחודש ינואר האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה