בעולם

מחיר התמיכה בחמאס: השווי של סטארבקס צנח ב-12 מיליארד דולר

בתחילת המלחמה וועד העובדים של רשת בתי הקפה סטארבקס, תמך פומבית בחמאס, מה שהוביל להגשת תביעה נגד עובדי החברה, חרם צרכנים ואף להאטה במכירות. כעת, נמצא שכל אלו הובילו לכך ששווי השוק של החברה צנח בכ-12 מיליארד דולר 
מערכת ice |  4
סטארבקס (צילום Istock)
שווי השוק של חברת סטארבקס, צנח בכ-12 מיליארד דולרים בחודש האחרון. הדבר קרה לאחר שוועד העובדים של הרשת תמך באופן פומבי בחמאס לאחר המתקפה הטרור בשבת השחורה, מה שאף הוביל לתביעה משפטית של הרשת נגד איגוד העובדים. בנוסף, המכירות של הרשת הואטו בעקבות החרם הצרכני נגדה.
על פי אנליסטים של JPMorgan, למרות צמיחה במכירות הרבעון האחרון של השנה, מחיר המניה צונח מדי שבוע מחשש ל"האטה מהותית" בצריכת המוצרים. עם פתיחת השווקים, מניית סטארבקס, ירדה בפעם ה-11 ברציפות, מה שהפך לרצף ההפסדים הארוך ביותר מאז הונפקה החברה בשנת 1992.
כזכור, ועד העובדים של רשת בתי הקפה סטארבקס, פרסם שורה של ציוצים אשר הביעו "סולידריות עם פלסטין" עם שורה של ציוצים שהעלו לרשתות החבריות. אותן הבעות סולידריות עוררו זעם רב וקריאות להחרים את סטארבקס.
הדבר אף הוביל לתביעה אשר הוגשה לבית המשפט המחוזי באיווה, טענה הרשת כי אותם ציוצים הכעיסו לקוחות רבים ופגעו במוניטין שלה. עוד טענה הרשת כי הם הפרו זכויות סימן מסחרי דורשת מהאיגוד להפסיק להשתמש בשם "Starbucks Workers United" ובלוגו ירוק עגול הדומה ללוגו של סטארבקס. איגוד העובדים של סטארבקס הגיש תביעת נגד משלו לבית המשפט בפנסילבניה, וטען כי הרשת מכפישה את האיגוד ורומזת שהוא תומך בטרור ואלימות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    המוסלמים מחרימים אותם כי הם תבעו את הארגון עובדים בגלל
    המוסלמים גם מחרימים 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    התמיכה שלהם בחמאס וגם בגלל שהבעלים של סטארבקס יהודי. לא היה חרם ממושך של יהודים על סטארבקס.
    סגור
  • 3.
    חרה של קפה. (ל"ת)
    אליהו 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    צריך גם להעיף את ראשי האוניברסיטאות. (ל"ת)
    חיים 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מי שמעסיק מפלצות דינו למות (ל"ת)
    אורי 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור