בעולם

מניעת מענקים, הסרת מאמרים וחרם: האקדמאים הישראלים תחת מתקפה

מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל', אירועי האנטישמיות וחרם על עסקים ומוסדות ישראלים החל לעלות בצורה חדה. בימים אלו, נאבקים חוקרים ישראליים בחרמות בעולם האקדמיה והמחקר מצד קמפוסים בחו"ל

מערכת ice | 
גל אנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ Sky News Australia)
בימים מורכבים אלו בהן ישראל נלחמת את מלחמת חייה, נאבקים חוקרים ישראליים רבים בחרמות מצד קמפוסים ברחבי העולם. על פי גורמים בכירים בעולם המחקר, הלך הרוח האנטי ישראלי ניכר בימים אלו ואף ממשיך להחמיר ועתיד להשפיע על עבודתם ויציבותם הכלכלי.
חוקר ישראלי אשר מנהל קשרים אקדמיים מעבר לים, סיפר כי העולם האקדמי והמדעי החל לגלות יחס עוין כלפי חוקרים ישראלים בימים אלו והוסיף כי "חוקרים צעירים בישראל מפחדים שיתנכלו להם, שימנעו מהם לקבל מענקי מחקר ושיסרבו לשיתופי פעולה עימם. יש כבר מקרים של חוקרים בחו"ל שהודיעו לעמיתים בארץ על הפסקת שיתוף הפעולה עימם, ובישראלים שנתקלו בדחיות של מאמרים בלי לקבל על כך הסבר. במצב הזה המחקר בישראל יישאר מאחור. לאוניברסיטאות בארץ אין מענה".

 
פרופ' רבקה כרמי, יו"ר ארגון Science Abroad, ארגון המעניק עזרה וסיוע למדענים ישראלים בחו"ל, סיפרה על האופן בו מתבטא החרם כלפי מדענים וחוקרים ישראלים: "אנחנו מרגישים בחרם סמוי שכולל סירוב לקבל ולשפוט פרסומים של חוקרים ישראלים, דחיות של הצעות להגיע לכנסים בארץ או הפסקת הזמנתם של מרצים ישראלים להופיע בכנסים בחו"ל, וכן חוקרים שמסרבים לבדוק קורות חיים של מדענים ישראלים לצורך קידום אקדמי".
לאור העלייה באירועי האנטישמיות בקמפוסים רבים בארה"ב, יצא שר החוץ אלי כהן ביוזמה המטפלת בין היתר על ידי ביצוע שיימינג על סטודנטים אנטישמים, הוצאה מחוץ לחוק של ארגונים אנטישמים, פעילות שתביא לאיום ממשי על פעילות התרומות והמשפיענים המפיצים תוכן אנטישמי ומסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה