בעולם

חברי הפרלמנט בבריטניה צפו בסרטון הזוועות של חמאס: כך הגיבו

70 חברי פרלמנט וחברי בית הלורדים בבריטניה התכנסו כדי לצפות בהקרנת סרטון הזוועות של חמאס ביוזמת שגרירות ישראל בלונדון ושיתוף הקבוצה הפרלמנטרית לישראל, כאשר גם נציגים מהלייבור נכחו ובסיום ההקרנה חברי הפרלמנט נותרו המומים וחלקם עם דמעות בעיניים
מערכת ice | 
השגרירה חוטובלי עם משפחות החטופים הישראלים בפרלמנט הבריטי (צילום שגרירות ישראל בלונדון)
אמש (רביעי, 15 בנובמבר) אחר הצהריים התכנסו למעלה מ-70 חברי פרלמנט וחברי בית הלורדים כדי לצפות בהקרנת סרטון הזוועות של חמאס.

אימהות החטופים הישראלים בפגישה עם מזכירת הסחר הבריטית, קאמי באדנוק, לצד שגרירת ישראל ציפי חוטובלי, צילום: שגרירות ישראל בלונדון
האירוע אורגן ביוזמת שגרירות ישראל בלונדון ובשיתוף הקבוצה הפרלמנטרית לישראל (APPG): מעבר לחברי פרלמנט רבים מהמפלגה השמרנית הגיעו להקרנה גם בכירים מהלייבור, מנהיג מפלגת הליברל-דמוקרטים, מנהיג מפלגת הסקוטית ה-SNP ואחרים. יודגש כי לרוב הקו של הליברל-דמוקרטים וה-SNP מאוד ביקורתי לישראל (יותר מאתגר מהלייבור) והשתתפותם בהקרנה היא הישג חשוב.
בסיום ההקרנה חברי הפרלמנט נותרו המומים ונשארו דקות ארוכות בכסאות. חלקם עם דמעות בעיניים.

סגן השגרירה אורן מרמורשטיין (שמצוטט בהודעה לעיתונות), והיועצת המדינית דניאלה גרודסקי, על רקע בניין הפרלמנט, צילום: שגרירות ישראל בלונדון
לאחר שצפה בהקרנה, יו"ר הקבוצה בוב בלקמן (חבר המפלגה השמרנית), אמר: "נורא לחזות במה שקרה. הברבריות. האכזריות. הניסיון להרוג כמה שיותר אנשים... ההקרנה למעשה הביאה לנו 'עד הבית' את האכזריות של חמאס במתקפה הנוראית הזו. הגופות השרופות ואלה שנשרפו בחיים - זהו טרור אמיתי. עלינו לוודא שהראיות זמינות, ומוצגות בפני כל מי שמנסה להכחיש את מה שקרה; זה היה ניסיון ממש לחסל את האוכלוסייה היהודית בדרום ישראל". 
בהקרנה השתתפה גם בכירת מפלגת הלייבור פריט גיל. לאחר ההקרנה אמרה: "מה שראיתי היה קשה ביותר. אנשים עסקו בענייניהם האישיים כשלפתע נטבחו ונרצחו בדם קר מול משפחותיהם; בנוסף, האדרת הרצח והחגיגות בעקבותיו היו חווית צפייה קשה".

סגן שגרירת ישראל בבריטניה שנכח באירוע, אורן מרמורשטיין, סיכם במילותיו:" "כשאנו עדים להכחשה האירועים הנוראיים של ה-7 באוקטובר, חובה על כולנו להעיד אודות הפשעים האכזריים שבוצעו על ידי ארגון הטרור חמאס. זו לא מלחמה על אדמה, זו מלחמה על האנושיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה