דיגיטל וטק

סמארטפון בלי מסך: המוצר הטכנולוגי המסקרן של השנה נחשף

חברת Humane, שכוח האדם שלה מבוסס על עובדי אפל לשעבר, חשפה את המוצר הראשון והמסקרן שלה: ה-AI Pin, סיכה חכמה שמתחברת לחולצה שלנו ובעלת חיבורים למודלי AI שונים. הנה כל הפרטים על אחד הגאדג'טים המסקרנים של השנה
מערכת ice | 
סמארטפונים (צילום iStock)
חברת Humane, המורכבת מיוצאי חברת אפל, חשפה אתמול (חמישי) את הגאדג'ט הראשון שלה, ה- AI Pin סיכה חכמה שמתחברת לדש הבגד. המוצר חסר כל מסך ובעזרת חיווים וחיבור למודלי AI שונים מציג יכולות פורצות דרך.
הסיכה עצמה מגיעה בעיצוב מרובע, שבאמצעות ניתן לענוד אותה עם החולצה שלנו, אבל המגנט הזה הוא בעצם סוללה שזכתה לשם Battery Booster. לכן, במידה ונגמרת לנו הבטרייה ניתן להחליף אותה תוך מספר שניות. בכל רכישה של מכשיר כזה תקבלו שתי סוללות שכאלו.
המפרט הטכני של המכשיר כולל מעבד Snapdragon, מצלמת RGB אולטרה-רחבה, חיישני עומק וגם רמקול מובנה מיוחד שאמור ליצור לכם מעין בועת סאונד שרק אתם תשמעו לכאורה, ויכול גם להשמיע סאונד יותר חזק אם אתם רוצים שאחרים ישנאו אתכם.
במהלך אירוע ההכרזה אנשי החברה ביקשו להדגיש תחילה כי הסיכה לא מקליטה או מצלמת את המשתמשים לאורך כל הזמן, אלא נמצאת במצב השהייה ומחכה לקבל מחוות מהמשתמשים על מנת להיכנס לפעילות.
בכל פעם שהסיכה מקליטה או מצלמת משהו, יידלק אור קטן בראשה בשם Trust Light שאמור לסמן לכולם שאתם מצלמים או מקליטים את הקול שלהם ולדברי החברה, הנורה הזו מקושרת לכל שאר רכיבי ותוכנת הסיכה, לכן במידה וינסו לנתק אותה הסיכה תפסיק לעבוד.
לאחר הפעלת הסיכה, המשתמשים יכלו לשלוט על המכשיר על ידי שימוש בקול, מגע, באמצעות מקרן הלייזר, שהוא חלק מהסיכה, והוא אף יכול להקרין תכנים על כף היד שלכם.
בנוסף, כשהסיכה רוצה למשוך את תשומת הלב של המשתמש, תופעל נורה קטנה שתהבהב על מנת להודיע לכם על ההתראה הרלוונטית. כמו כן, החברה הכניסה שינוי גדול בתעשיית הסמארטפון כאשר טענה שהיא כלל לא עושה שימוש באפליקציות אלא בבינה מלאכותית בלבד.
משמעות הצעד הזה הינה שאין צורך לחפש ולהוריד אפליקציות שונות אלא, במקום זה, המכשיר עושה שימוש במודלי AI ובחברה הציגו לוגואים של שירותים וחברות כמו Slack, גוגל, OpenAI, מיקרוסופט ועוד.
 
בהדגמה החברה הציגה כיצד היא מבקשת שיר מסוים דרך שירות הסטרימינג המוזיקלי, Tidal ולאחר מכן, שמים את היד אל מול הסיכה, וזו מקרינה ממשק של נגן אודיו על כף ידו של המשתמש, שיכול להזיז את פרק כף היד כדי לנווט בתפריט.
בנוסף, החברה הציגה כיצד לתפעל את המערכת ועל מנת לחזור לעמוד הבית, הראו שפשוט צריך לסגור את כף היד ולפתוח אותה שוב. אם תצמידו את האגודל לאצבע שלכם, תוכלו לדפדף בין אפשרויות שונות.
אז איפה ה-AI, אתם שואלים?
פיצ'ר נוסף שהציגו הוא "Catch Me Up" שמשמעותו היא שבמידה ותבקשו מהסיכה להציג לכם את הפרטים החשובים שקיבלתם בהודעות שלכם, והיא יכולה גם לשלוף פרטים מסוימים לבקשתכם מהודעות. בנוסף, אתם יכולים לשוחח עם אנשים מולכם בשפות זרות, כשהסיכה תתרגם בעצמה לשני הצדדים את הנאמר.
בהדגמה אחרת, המשתמש מחזיק מולו מאכלים מסוימים ושואל את הסיכה שאלות כמו "כמה חלבון יש בשקדים הללו?", ובהמשך היום, הוא יכול לשאול את המצלמה "כמה חלבון אכלתי היום?", והיא תסכם עבורו את הנתונים מהיום. גם אם תגיעו לחנות פיזית, אתם יכולים להציג לסיכה מוצר ולשאול אותה על מחירים ואף לבקש ממנה לקנות עבורכם את המוצר ברשת.
בשביל לגשת למידע, תמונות, סרטונים והגדרות, יש לסיכה האב בשם Humane Center ובו אתם תתקינו ותגדירו את הסיכה. אבל הרעיון של הסיכה הוא שלא תצטרכו להתעסק עם מסכים וממשקים כשאתם משתמשים בה, אלא רק בהתקנה, וכשאתם רוצים לעבור על החומרים שהיא צילמה או תיעדה.
בנוסף החברה הציגה באירוע ההשקה אביזרים נוספים שהיא מציעה כמו: קליפסים, מגנטים דקים יותר, קייסים בצבעים שונים וקייס טעינה עם USB-C שמאוד דומה בצורה שלו קייס של אוזניות אלחוטיות.
ההזמנות ל-AI Pin מתחילות ב-16 בנובמבר, ובחברה מצהירים ש"זו רק ההתחלה". בנוסף, ה-AI Pin עתיד להגיע בשלושה צבעים: שחור, לבן ואפור, ומחירו יעמוד על 699 דולר בארה"ב.
כמו כן, החברה טענה גם שבנוסף למכיר הרכישה הצרכנים יצטרכו לשלם כם דמי מנוי שיעמדו על 24 דולר לחודש. נכון לעכשיו, הסיכה תתחבר לרשת הסלולרית של T-Mobile תחת מיתוג של היומיין ועוד לא ברור האם היא תעבוד עם רשתות סלולרית מחוץ לארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה