קריפטו

פרשת נוכל הקריפטו: אוניברסיטת סטנפורד תחזיר 5.5 מיליון דולר

הוריו של מנכ"ל FTX סם בנקמן-פריד, פרופסורים ותיקים למשפטים, חשודים במעורבות בפרשה. ההערכה: השניים עודדו תרומות למקום, בשעה שהם מועלים בכספי בורסת המטבעות ומסייעים לבנם בניסיונותיו להימלט מהחוק. הכספים הועברו במספר פעימות במשך כחצי שנה. התביעה: "השניים העלו את מעמדם המקצועי על חשבון הקבוצה"
מערכת ice | 
ברברה פריד, סם בנקמן-פריד, ג'וזף בנקמן (צילום shutterstock, מתוך אתר אוניברסיטת סטנפורד, יוטיוב/ CNBC)
אוניברסיטת סטנפורד תחזיר 5.5 מיליוני דולרים שקיבלה בתרומות מבורסת המטבעות הקריפטוגרפיים FTX שניהל נוכל הקריפטו, המנכ"ל סם בנקמן-פריד. מהלך זה מגיע לאחר שהועלו חששות בנוגע למעורבותם של הוריו של בשערורייה הקשורה לחברה. כתב האישום נגד בנקמן-פריד פירט שורת הונאות שיטתיות וחשדות כבדים להלבנת הון. על פי ה"ניו יורק פוסט" החלטת האוניברסיטה מעידה על מחויבותה לשמירה על שקיפות וסטנדרטים אתיים בהתנהלותה הפיננסית.
הוריו של בנקמן-פריד, ג'וזף בנקמן וברברה פריד, פרופסורים ותיקים בבית הספר למשפטים בסטנפורד - דחפו לכאורה את בורסת הקריפטו והישויות הקשורות אליה לתרום "יותר מ-5.5 מיליון דולר". בנוסף, הם חשודים כי סייעו לבנם להתחמק מרשויות החוק ומעלו בכספי החברה לטובתם האישית. לכאורה, בסיוע כספי FTX בנתה המשפחה בית בבהאמס. התרומה לסטנפורד ניתנה "כדי להעלות את מעמדם המקצועי והחברתי של בנקמן ופריד על חשבונה של קבוצת FTX", כך לפי תביעה שהגישו יועצי המשרד לפשיטות רגל בבית המשפט בדלאוור.
על פי כתב התביעה, סטנפורד קיבלה את התרומות מנובמבר 2021 עד מאי 2022, נכתב בתביעה. FTX היא בורסת מטבעות קריפטוגרפית שבסיסה באנטיגואה וברבודה. היא הוערכה בעבר ב-32 מיליארד דולר, עלתה לכותרות בנובמבר 2022 עם התחייבויות של 8 מיליארד דולר למיליון נושים. משפטו של בנקמן-פריד צפוי להיערך ב-2 באוקטובר. גם הוריו נחקרו אך לא הודו בעבירות המיוחסות להם. בנקמן-פריד ממשיך לכפור באשמה. בדצמבר 2021 לקח בנקמן חופשה מבית הספר למשפטים בסטנפורד כדי להתמקד בעבודתו בקבוצת FTX.

"תרומה מובנת מאליה". מוקד הפרשה, חברת FTX (צילום: shutterstock)
"היינו בדיונים עם עורכי דין של החייבים ב-FTX ואנו נחזיר את הכספים בשלמותם", אמר דובר סטנפורד לסוכנות הידיעות בלומברג. בפברואר 2022, בנקמן הציע לתרום 4 מיליון דולר לבית הספר לרפואה בסטנפורד כדי לתמוך בקרן שלו לחקר מגפת הקורונה. על פי מסמכי בית המשפט, בנקמן כינה את התרומה "מובנת מאליו", במרץ 2022, בנקמן ביקש שקרן FTX תחלק 1.5 מיליון דולר לסטנפורד, שלטענת החייבים של FTX נמסרה באמצעות שתי העברות בנקאיות.
 
חשבון בנק של FTX תרם גם 10,000 דולר למתן חסות לוועידת הבלוקצ'יין בסטנפורד ביולי 2022. כשהיא חייבת למיליון נושים, על פי התביעה, "בנקמן הפנה תרומה נוספת של 500,000 דולר לבית הספר למשפטים בסטנפורד". עד שנשלח למעצר, בנקמן-פריד בן ה-31 התגורר עם הוריו בבית הפאר שלהם בקמפוס אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה - הבית שבו גדל ושאת הבעלות עליו רכשו ב-1991. החלטה זו של סטנפורד להחזיר את הכספים היא עדות לניסיונה לשקם את מעמדה ולהתחייב לפרקטיקות פיננסיות ולסטנדרטיים אתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה