בעולם

פוטין העביר שיעור בתכנית הלימודים החדשה - הכוללת אימון קלצ'ניקוב

נשיא רוסיה פתח את שנת הלימודים הרוסית בשיעור ראווה בו נכחו גם תלמידים מ"השטחים שהוחזרו מהכיבוש". בתכנית הלימודים החדשה נלמדת היסטוריה ערוכה מגמתית על יחסי רוסיה-אוקראינה, וכן אימונים צבאיים
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Naga11 /Shutterstock)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העביר שיעור לתלמידים בבית ספר, בפתיחת שנת הלימודים ברוסיה, כחלק תכנית לימודים הכוללת הכשרה בשימוש בקלצ'ניקוב, רימונים ומזל"טים.
השיעור שתועד ליחסי הציבור של הנשיא, כלל שאלות ותשובות עם צעירים בעלי הישגים גבוהים מרחבי רוסיה - אך גם שלושה משטחים כבושים באוקראינה, שכולם הוצגו כחלק ממה שנקרא "האזורים החדשים" של רוסיה.
למרות שהמפגש נעדר באופן בולט כל דיון על הפלישה לאוקראינה, תוכנית הלימודים החדשה כוללת בתוכה את סיפור היחסים בין המדינות, ואימונים צבאיים שונים. קורס צבאי בחצי האי קרים הכבושה התחיל השנה לילדים מגיל גן, בעוד מיומנויות צבאיות כמו הפעלת מל"טים, ירי רובים וכן ניווט ועזרה ראשונה נוספו לתכנית הלימודים בבתי הספר ברוסיה.

בתגובתו אמר פוטין כי האזורים הללו הוזנחו על ידי ההנהגה האוקראינית וצריכים להדביק את רוסיה, וכי 1.2 טריליון רובל (12.2 מיליארד דולר) הוקצו לבנייתם מחדש. פוטין הוסיף כי רוסיה מתכננת לבנות אתרי נופש תיירותיים באזורים הכבושים.
במהלך ה"שיעור" היו קומץ רגעים לא רשמיים, כמו כאשר פוטין סיפר על המורה הראשון שלו, וגם כאשר הזמין תלמיד להקריא דוגמה מעבודתו בפני הכיתה.
התמליל המלא של השיעור של פוטין מיום שישי זמין כעת באינטרנט, מה שמרמז בתוקף שהוא נועד כתצוגה של "ערכים לאומיים רוסים", כמו גם תעמולה של רוסיה להראות את הרצון לכאורה של חלק מהעם האוקראיני להפוך לחלק מ"המולדת" הרוסית.
בין הסטודנטים בשיעור המתועד, היו כאמור שניים מהאזורים האוקראיניים לוהנסק וקרים, וכן נערה בת 15 שאמרה שהיא ממליטופול הכבושה, והיא שאלה את פוטין כיצד הוא רואה את התפתחות "האזורים החדשים".
שיעור הראווה הוא חלק מהמסע של רוסיה לספח ללא עוררין את השטחים שכבשה מאוקראינה. מאז פברואר 2022, רוסיה הכריזה על לוהנסק, דונייצק, חרסון וזפוריז'יה כחלק ממנה. הרוב המכריע של הקהילה הבינלאומית, כולל האו"ם, לא מכיר בכך, כמו גם את סיפוח חצי האי קרים ב-2014.
רוסיה הטילה איסור על שימוש במפות המסמנות את השטחים הכבושים כאוקראינים והשיקה תוכנית לימודים חדשה לגמרי. תוכנית הלימודים משכתבת את ההיסטוריה של שתי המדינות, ומציבה את הכוחות הרוסיים הפולשים כמצילים נדיבים של אוקראינים תחת "משטר קייב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה