בעולם

פוטין ניחם את משפחת יבגני פריגוז'ין: "היה איש עסקים מצוין"

פוטין התייחס למותו של מייסד כוח וגנר יבגני פריגוז'ין ואמר כי היה "איש בעל גורל קשה, אך מוכשר". עוד אמר נשיא רוסיה כי חקירת המוות מתבצעת כעת
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס בהצהרה למותו של האוליגרך יבגני פריגוז'ין, מייסד "כוח וגנר", שעל פי הדיווחים נהרג אתמול בהתרסקות מטוס פרטי. 
בתחילת דבריו פוטין הביע תנחומים למשפחות עשרת ההרוגים בהתרסקות המטוס. לדברי הנשיא, האוליגרך יבגני פריגוז'ין שהיה בעבר אחד האנשים הקרובים אליו, היה "איש בעל גורל קשה, אך מוכשר". עוד הוסיף נשיא רוסיה כי הוא מכיר את פריגוז'ין מאז תחילת שנות ה-90, וזאת כמובן מהתקופה שפריגוז'ין היה בעל מסעדת יוקרה בה נהג פוטין להתארח. "פריגוז'ין היה אדם מוכשר, איש עסקים מצוין", הוסיף פוטין. "הוא עבד לא רק בארצנו והביא תוצאות,גם בחו"ל, ובפרט באפריקה."
  
נזכיר כי פריגוז'ין, אוליגרך ומייסד קבוצת שכירי חרב, הקים נכס משמעותי עבור רוסיה כאשר החיילים שלו, בחלקם אסירים משוחררים, עושים עבודות "שמירה" על מחצבים יקרי ערך באפריקה. העובדה הזו מאפשרת לרוסיה להחזיק בגרון כמה מדינות שם.
"נתונים ראשוניים אומרים שהיו עובדים של קבוצת וגנר על הסיפון", אמר פוטין. "וגנר תרמו תרומה משמעותית למאבק בנאציזם האוקראיני. אנחנו זוכרים את זה, אנחנו יודעים ולא נשכח". אודות חקירת ההתרסקות אמר פוטין כי "החקירה תסתיים. כעת מתבצעות בדיקות גנטיות וטכניות, זה ייקח זמן."
אולם למרות חשיבותו וקרבתו לשעבר לקרמלין, פריגוז'ין ידע היטב שאם יש משהו שפוטין לא סולח עליו, זו בגידה. ראש קבוצת וגנר ניסה למרוד בפוטין לפני חודשיים, וככל הנראה שילם את המחיר המלא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה