תיירות

חילוץ דרמטי באוסטריה: ישראלית נפצעה במהלך טרק בהרים

מטיילת ישראלית נחבלה ברגלה במהלך טרק בהרי האלפיים באוסטריה. לאחר שביצעה פנייה למוקד החירום של כלל ביטוח חולצה בעזרת מסוק למקום מבטחים
מערכת ice | 
החילוץ באוסטריה (צילום בעז מגידס)
זוג ישראלים שיצאו לטייל בהרי האלפיים באוסטריה לא ציפו שכך יסתיים הטיול. במהלך טרק נחבלה אחת המטיילות ברגלה וכיוצא מכך לא הצליחה להמשיך במסע.
המבוטחת פנתה למוקד החירום של חברת כלל ביטוח ופיננסים, המנוהל על ידי חברת החילוץ ״מגן איתור וחילוץ״. בתיאום כל הגורמים, הצליח הצוות המוסק להגיע אל בני הזוג. בו בזמן החל לרדת גשם עז ולאחר מספר ניסיונות נחיתה, הבין הצוות שהדבר אינו אפשרי וביצע את החילוץ בעזרת שימוש ב"לונג ליין", המאפשר חילוץ מהשטח ללא נחיתה של המסוק.
בתום שעתיים, המבוטחת חולצה למקום מבטחים כשלאורך כל הזמן היא מחוברת לחבל הנתלה מהמסוק. בן זוגה הגיע רגלית והם הועברו לבית החולים להמשך טיפול.
מנגד, אירוע חילוץ שהתרחש לפני מספר ימים לא זכה לאותו סוף טוב. משפחה שיצאה לטייל בנחל ייטב התפצלה במסלול. אב המשפחה, הרב בנימין פרגא, חש ברע במהלך הטיול וחולץ שעות לאחר מכן ללא רוח חיים.
מפקד יחלצ מגילות מתן מוראד הזכיר את ההנחיות לטיול בטוח במדבר: מים (כ-5 ליטר לאדם ליום), נעלי הליכה טובות, כובע, בגדים ארוכים, הכרות מוקדמת עם השטח והתאמת המסלול ליכולת הפיזית של המטיילים, השארת הודעה על צפי סיום הטיול אצל גורם חיצוני. בכל מקרה של מצוקה לדווח למוקד 100 של המשטרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה