נדל"ן ותשתיות

במדינה הזאת נפתח בניין המשרדים הגדול ביותר בעולם

לאחר ארבע שנות תכנון ובנייה, בקרוב העיר סוראט שבהודו תפתח את שעריה של בורסת היהלומים החדשה. השבוע נחשפו התמונות הראשונות של המתחם העצום והתגלה כי המבנה עקף את הפנטגון והפך להיות בניין המשרדים הגדול ביותר בעולם
מערכת ice | 
בורסת היהלומים בסוראט (צילום צילום מסך יוטיוב SDB)
אף שהעיר הבלגית אנטוורפ היא המובילה העולמית בתחום היהלומים, נדמה שבהודו מתכננים לתת לבלגיה פייט רציני. העיר סוראט, שנמצאת צפונית לעיר מומבאי, היא המיקום בו מעבדים 90% מהיהלומים בעולם כולו, ולכן זה לא ממש מפתיע שבנובמבר הקרוב מבנה חדש יפתח את שעריו בפני אלפי מומחים בתחום היהלומים.
המבנה המדובר הוא בורסת היהלומים של סוראט והוא עתיד להיות היעד היום-יומי של לא פחות מ-65 אלף מומחים, אנשי מקצוע וסוחרים בתחום. אך זה לא נגמר כאן; הבניין החדש שנבנה הוא מבנה שובר שיאים שהוקם על שטח של 7.1 מיליון מטר מרובע, ובכך הוא לקח מהפנטגון את התואר הנכסף של בניין המשרדים הגדול ביותר בעולם.
הקמת המתחם, שלו תשעה בניינים מלבניים בני 15 קומות כל אחד, לקחה כארבע שנים (שתיים מהן היו איטיות במיוחד בגלל הקורונה). התמונות החדשות שפורסמו בידי CNN מעניקות הצצה ייחודית לתוך המבנים המרהיבים במתחם. בתמונות ניתן לראות רצפות שיש, 4,700 חדרי משרד, מתחמי עבודה לעיבוד יהלומים, 131 מעליות, אזורי סעודה, מתחמי קניות ועוד.
על הקמת המבנה הייתה אמונה חברת האדריכלות ההודית "מורפוג'נסיס", אחרי שנבחרה בתחרות עיצוב בין-לאומית. מהחברה מספרים שלעקוף את מבנה הפנטגון לא הייתה המטרה שלהם כלל, אלא הם עיצבו את המבנה בהתאם לביקוש הצפוי והיקף הביקורים בו.
לצד זאת, נדמה שבורסת היהלומים החדשה הזו היא רק ההתחלה של הבנייה באזור. ראש הממשלה ההודי מודי, שהוא גם יליד האזור וצפוי לקיים השקה רשמית של הבורסה בקרוב, מתכנן להקים סביב הבורסה את "עיר החלומות" בה יגורו שבעה מיליון תושבים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה