כסף וצרכנות

יפן מסתחררת מעליית האינפלציה: מדד המחירים בשיא של 42 שנה

מדד הליבה של המחירים לצרכן (CPI) עלה במאי ב-3.2% לעומת שנה קודם לכן, כך הראו נתונים ביום שישי, האטה מ-3.4% באפריל אך עולה על תחזיות השוק לעלייה של 3.1%
מערכת ice | 
בורסות אסיה (צילום shutterstock)
מדד הליבה של המחירים לצרכן (CPI) ביפן, שאינו כולל את מחירי המזון הטרי אך כן את מחירי אנרגיה, עלה בחודש שעבר בקצב השנתי המהיר ביותר מזה 42 שנים, והדגיש את לחץ המחירים המתרחב שישאיר את הבנק המרכזי בלחץ להפסיק את התמריצים האדירים שלו.
העלייה נבעה מהעלאות מחירים קבועות של מזון וצרכים יומיומיים, מה שמצביע על עיכוב בצריכה מהעלייה ביוקר המחיה של משקי בית, אומרים אנליסטים. ה-CPI עלה במאי ב-3.2% לעומת שנה קודם לכן, כך הראו נתונים ביום שישי, האטה מ-3.4% באפריל אך עולה על תחזיות השוק לעלייה של 3.1%.

אינפלציית הליבה נשארה כעת מעל היעד של 2% של הבנק המרכזי במשך 14 חודשים רצופים, מה שמטיל ספק בהשקפתו שהאינפלציה מונעת העלויות האחרונה תתברר כזמנית. "כאשר המעבר של עליות העלויות ממשיך את שלו, אינפלציית הליבה תגיע לשיא בסביבות הקיץ", אמר הכלכלן ריוסקה קאטאגי מ- Mizuho Securities. "אבל חברות עשויות להמשיך ולגלגל עלויות זמן רב מהצפוי. הסיכונים לאינפלציה מוטים כלפי מעלה".
מדד הליבה - שמסיר את ההשפעות של מזון טרי ודלק - שנצפה מקרוב על ידי הבנק המרכזי של יפן (BOJ) כברומטר מרכזי למגמות מחירים מונעות ביקוש מקומי - עלה ב-4.3% במאי, האצה מעלייה של 4.1% באפריל ומסמנת את העלייה הגדולה ביותר מאז יוני 1981.
בעוד שעלויות האנרגיה ירדו ב-8.2% במאי בהשוואה לשנה אשתקד בשל השפעת הסובסידיות הממשלתיות, אינפלציית המזון הואצה ל-9.2% בחודש שעבר מ-9.0% באפריל, כאשר המחירים עלו עבור מוצרים החל מעוף מטוגן, המבורגרים ועד שוקולדים.
המחירים בחדרי מלון זינקו גם הם ב-9.2% במאי, מהר יותר מעלייה של 8.1% באפריל, כך הראו הנתונים, סימן שדרישת תיירות חזקה מאפשרת למפעילים לגבות עמלות גבוהות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה