בעולם

בורגר קינג תסגור כ-400 סניפים בתכנית התייעלות

רשת המזון המהיר צומחת בעולם אך מתרסקת בארה"ב מול המתחרות. המניות עלו ב-0.6% בשישי
מערכת ice | 
בורגר קינג (צילום unsplash)
בורגר קינג תסגור עד 400 מקומות ברחבי ארה"ב עד סוף 2023, כאשר ענקית המזון המהיר מתמודדת עם תחרות קשה בשוק מצד הרשתות מקדונלד'ס וצ'יפוטלה.
בעוד בורגר קינג הוסיפה מסעדות וצמחה במכירות בעולם, בארה"ב היא נאבקת בפשיטות רגל של שני זכיינים גדולים. ברבעון הראשון, בורגר קינג סגרה 124 מקומות בארה"ב, או 1.7%, וסיימה את הרבעון עם קצת פחות מ-7,000 מסעדות בארה"ב, לפי פרסום הרווחים של חברת האם Restaurant Brands International.
השנה, המותג מחפש זכיינים נוספים עם מימון חזק יותר, אך עדיין מצפה לסגור בין 300 ל-400 מסעדות נוספות, אמר המנכ"ל ג'ושוע קובזה במהלך שיחה עם משקיעים. "בדרך כלל, סוגרים כמה מאות בשנה", אמר.

"תמיד יהיה מיעוט (של זכיינים) שאינם מפעילים מסורים ונלהבים", הוסיף היו"ר פטריק דויל בשיחה. "נעבוד איתם כדי לעזוב את המערכת."
התוכנית "Reclaim the Flame" של חברת האם בעלות של 400 מיליון דולר - להחזיר את אובדן נתח השוק שלה, להקים מחדש מסעדות מוזנחות, לייעל תפריטים ולמשוך יותר לקוחות צעירים - עשויה להתחיל לעבוד כמו מכירות דומות של ברגר קינג בארה"ב שעלו ב-8.7%.
המכירות המקבילות של החברה בעולם עלו בכמעט 10% ברבעון מרץ, לעומת הערכות אנליסטים של 6.5% על פי נתוני Refinitiv IBES; המניות עלו ב-0.6% לפני הצהריים ביום שישי.
רשתות מזון מהיר גדולות רשמו מכירות חזקות ברבעון הראשון למרות החששות הגוברים לגבי כוח ההוצאה של הצרכנים השנה על רקע אינפלציה גבוהה.
מקדונלד'ס וצ'יפוטלה גם עלו על ציפיות המכירות והרווח הרבעוניות עם מנות חדשות בתפריט והעלאת מחירים בשנה האחרונה כדי להגן על השוליים מפני זינוק בעלויות חומרי הגלם ועלויות העבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה