דיגיטל וטק

סטיב ג'ובס המציא את הביטקוין? הגילוי שמסעיר את העולם

הרעיון נובע מפוסט בבלוג של מומחה הטכנולוגיה אנדי באיו, שבו הוא חשף את גילוי עותק PDF של נייר הביטקוין המקורי של נקמוטו ב-Mac שלו: "בזמן שניסיתי לתקן את המדפסת שלי היום, גיליתי שעתק PDF של נייר הביטקוין של סאטושי נקמוטו נשלח ככל הנראה עם כל עותק של macOS מאז Mojave ב-2018"
מערכת ice |  3
סטיב ג'ובס (צילום Matthew Yohe, https://bit.ly/3Q4YSbQ)
הזהות האמיתית של סאטושי נקמוטו, השם הבדוי של ממציא הביטקוין, היא אחת מאותן תעלומות מודרניות שאולי לעולם לא ייפתרו באופן סופי. אבל Markets Insider מדווח שיש הרבה ספקולציות ושמועות שמסתובבות ברשתות החברתיות שאולי הוא היה האלטר-אגו של מייסד אפל, סטיב ג'ובס.
הרעיון נובע מפוסט בבלוג של מומחה הטכנולוגיה אנדי באיו, שבו הוא חשף את גילוי עותק PDF של נייר הביטקוין המקורי של נקמוטו ב-Mac שלו: "בזמן שניסיתי לתקן את המדפסת שלי היום, גיליתי שעתק PDF של נייר הביטקוין של סאטושי נקמוטו נשלח ככל הנראה עם כל עותק של macOS מאז Mojave ב-2018".
משתמשי אפל אחרים אישרו את הממצא של באיו במכשירים שלהם ומשם נפוצו השערות שהגילוי יכולה להיות רמז לכך שג'ובס באמת המציא את הביטקוין. ג'ובס הלך לעולמו ב-2011 ואם הקובץ היה מוסתר במכלול של מק ב-2018, זה היה צריך להיעשות על ידי מישהו אחר מלבד ג'ובס עצמו. עם זאת, היעלמותו של נקמוטו עצמו מהרשת קרתה בערך באותו הזמן של מותו של ג'ובס, מה שמעניק עוד דלק לקונספירציה.
למרות מעמדו כענק בתחום הטכנולוגיה, ג'ובס היה בעיקר מעצב ומשווק יותר משהיה מתכנת, מה שיהפוך אותו לחשוד שלא סביר שהמציא את הביטקוין. בלי להזכיר את העובדה שההמצאה שלו הייתה צריכה להתרחש במקביל לפיתוח האייפון שלו וזה היבט נוסף של הסיפור שספקנים אומרים שהוא לא סביר. נכון לעכשיו, אפל עצמה לא פרסמה הסבר לגילוי המסקרן שאולי בכל זאת נועד רק כבדיחה פנימית בקרב מתכנתים בחברה.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אמרתי לכם שאני לא קיים
    אלוהים 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשו תשנו את כל האזכורים שלי לסטיב ג'ובס תודה
    סגור
  • 2.
    אין סיכוי
    סטיב 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שום טכנולוג שמכבד את עצמו לא היה טוען את זה אפילו בצחוק. זה טענה אבסורדית
    סגור
  • 1.
    נמצא הארנק, בבקשה למסור למנוח
    יופי 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ג׳ובס לא ידע לכתוב שורה של קוד. לא היה לו שום ידע בקריפטוגרפיה. סביר שמנהל נלהב אחר השתיל את המסמך בשלב מאוחר יותר. אם בכלל. בכל מקרה, עם מה שיש בארנק של סאטושי אפשר לקנות מדינה
    סגור