בעולם

מכה לתעשיית הבשר המתורבת: זאת המדינה שאוסרת על מכירתו

ממשלת איטליה אישרה הצעת חוק האוסרת על על שימוש, יצור ומכירה של בשר המיוצר במעבדות; מפרי החוק מסתכנים בקנסות של עד 60 אלף יורו
מערכת ice |  1
בשר מתורבת (צילום shutterstock)
כחלק מהמאמצים להגן על תעשיית המזון המקומית, ממשלת איטליה אישרה ביום שלישי הצעת חוק האוסרת על על שימוש, יצור ומכירה של בשר המיוצר במעבדות, כך דווח היום ברויטרס. שר החקלאות והשמירה על ריבונות המזון פרנצ'סקו לולובריגידה, החוק נחוץ כדי "להבטיח את האיכות, הרווחה וההגנה על התרבות והמסורת שלנו".
על פי ההצעה, שעוד צריכה לעלות להצבעה בפרלמנט לפני שתיכנס לתוקף, מפרי החוק מסתכנים בקנסות של עד 60 אלף יורו (65 אלף דולר), כמו גם סגירת המפעלים שלהם. עם זאת, החוק לא מגביל ייבוא של בשר מתורבת במקומות אחרים באירופה.
האיסור אינו היוזמה היחידה של ממשלת איטליה לבלום הכנסת מזון לא קונבנציונלי למדינה. בשבוע שעבר הודיעה ראשת הממשלה ג'ורג'יה מלוני כי הממשלה מתכננת שורה של צווים שיחייבו הוספת תוויות על מוצרים המכילים או מיוצרים מחרקים. "אנשים חייבים להיות מסוגלים לקבל החלטות מיודעות", כתבה בטוויטר.
לובי החקלאות קולדירטי, שיבח על המהלך בטענה שהאיסור נחוץ כדי להגן על הייצור המקומי מ"התקפות מצד תאגידים בינלאומיים". לעומת זאת, בארגון זכויות בעלי החיים LAV העבירו ביקורת וציינו כי בשר מעבדה מהווה תחליף טוב להרבעה ושחיטת החיות. לפי הארגון, החוק הוא "רדיפה אידיאולוגית, ואנטי מדעית נגד הקידמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איטלקים מטומטמים. לא להאמין. אבל לא תהיה להם ברירה.
    אפרת 03/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשר מן המעבדה - זה העתיד.
    סגור