בעולם

כך מיקרוסופט וגוגל עוזרות לאוקראינה במלחמה נגד רוסיה

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה לא מתרחשת רק בשטח אלא גם בסייבר, ולאורך של כעשור. עם הזמן אוקראינה שיפרה את יכולותיה, הקימה צבא סייבר וכיום היא מקבלת סיוע מענקיות כמו גוגל ומיקרוסופט במאבק
מערכת ice |  1
רוסיה, אוקראינה
אף שהמלחמה האינטנסיבית בין רוסיה ואוקראינה ממשיכה להתקיים בחזיתות, במקביל ממשיכה לה המלחמה בחזית הסייבר, שהחלה עוד לפני פרוץ המלחמה הרשמית לפני כשנה. גם בחזית הזו האוקראינים מצליחים להפתיע את פוטין וזאת בעזרת הסיוע של הענקיות מיקרוסופט, גוגל ונוספות.
לפי בלומברג, כבר שנים שאוקראינה חווה מתקפות סייבר ברמות חומרה שונות מצדה של רוסיה, החל מפגיעה באתרים של מוסדות פיננסיים, אתרי ממשלה, רשתות לוויין ועוד. עם זאת, מאז המתקפות דעכו מבחינת ההשפעה שלהן ובפרט משנת 2021 - השנה שבה אוקראינה החלה "להתחמש" נגד מתקפות של האקרים רוסים.
המדינה החלה לקבל תמיכה מהמעבר ובפרט מענקיות כמו גוגל ומיקרוסופט שהעניקו לה תוכנות בחינם ומחקרים שנערכו על האקרים רוסים - אלו סייעו למפות נקודות תורפה בדרכי הפעולה שלהם.
לאחר פרוץ המלחמה בשטח, המלחמה בגזרת הסייבר לא השתפרה וזאת במקביל להתקדמות האיטית של הרוסים ביחס לציפיות הגדולות של פוטין. לפי דעת המומחים לרוסיה לא הייתה היכולת הנדרשת להתמודד עם מתקפות סייבר כלפי אוקראינה בהיקף הנדרש כדי לפרוץ דרך.
לאור המצב דוחות חדשים מעידים שרוסיה משנה את מטרות התקיפה שלה, שכעת מכוונות למגזר האנרגיה, לריגול וגניבת נתונים. במקביל אוקראינה הקימה צבא האקרים מתנדבים שנלחמים במגמה החדשה.
לאחר כשנה של מלחמה הקרבות בחזיתות, במקביל לאלו בסייבר, לא מראות האטה אם כי הן בהיקף נמוך מההתחלה. הצפי הוא כי עם חלוף החורף והערכות המצב בשתי הצדדים הלחימה תחזור בהיקף מלא ואגרסיבי יותר בעיקר מצדה של רוסיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכתבה הזאת מתורגמת כל כך רע
    גיורא 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מביך לקרוא אותה
    סגור