משפט

עוקץ המוניות נחשף: שוטרים התחזו לתיירים ותפסו נהגים על חם

חשבתם שרק בישראל נהגי מוניות עוקצים תיירים? אז תחשבו שוב. באיסטנבול, המצב קשה עוד יותר כאשר נהגים (ולא רק) מבצעים מקרי הונאה יום יומיים על חשבון תיירים. לפיכך, שוטרי משטרת איסטנבול החליטו להתחפש לתיירים ותפסו נהגי מוניות על חם
מערכת ice |  6
מוניות (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
בישראל ישנה תופעה מטרידה במיוחד של נהגי מוניות שלוקחים מחירים מוגזמים מתיירים רק בגלל שהם לא יודעים את המחירים המקוריים וכי אין להם דרכים אחרת לנסוע, ואותם נהגים מנצלים זאת, בעיקר ביציאה מנתב"ג.
אבל המצב הזה ממש לא קיים רק בישראל. צוותי אגף התנועה האזרחית של משטרת איסטנבול יצאו למבצע ענק וערכו בדיקות למוניות, לאחר שקיבלו תלונות רבות על הונאות, כארש בחלק מהמקרים הם אף תפסו אותם על חם. באחד המקרים, שוטר נכנס למונית משכונת סירקצ'י והתחזה לתייר ערבי. נהג המונית דרש מהנוסע 300 לירות (כ-55 שקל), שאמר שהוא רוצה לנסוע לקניון באיקיטלי, מבלי להפעיל את המונה.
במשטרה תיעדו כי נהג המונית לא הפעיל את המונה, דיבר בטלפון בזמן הנהיגה וקרא חדשות מהנייד. מאוחר יותר, הנהג, שהובא למחסום משטרתי, נענש בקנס של 1,979 לירות (כ-360 שקל) בגין אי הפעלת מונה ו-951 לירות (כ-170 שקל) בגין טיפול בטלפון. התופעה הזאת לא מתרחשת גם אצל נהגי המוניות הטורקיים, זה קורה גם בבתי הקפה, במסעדות, בשווקים וברחוב. אז רגע לפני שאתם נוסעים לטורקיה, חשוב שתזכרו להיזהר מנוכלים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הייתי בנפולי
    רון 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשדה התעופה הגיע שוטר על אזרחי הציג לנהג תעודה ושאל אותנו כמה שילמנו ואם הפעיל הנהג מונה. ככה צריך
    סגור
  • 5.
    למה רק בטורקיה? למה לא בנתב"ג שלוש פעמים ביום?
    פרוקטולוג מומחה 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די להפקרות!
    סגור
  • 4.
    נהגי מוניות גנבים שודדים בושה
    תיירת 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהגי מוניות גנבים שודדים בושה חלאות
    סגור
  • 3.
    למה רק בתורכיה ולא בארץ?
    חושב אחרת. 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשטחים חיילים מיחידות מיוחדות מתחזים לפלשטינאים ועוצרים מבוקשים. המשטרה צריכה לאמץ את המודל הזה .(תמוה למה לא מפעילים את המח ומתחזים לנהגים ובעיקר מפעילים את המודל הזה באמצעות המסתערבים של מגב בכבישי הנגב ועוצרים את האלימות וההתפרעות בכבישי הדרום. אולי בגלל עודף הקצינים והפקים במשורה ומחסור בשוטרים שעוסקים במלאכה? מעניין לראות בכל ארוע גברדיה של קצינים עם דרגות על הכתפיים המגיעים לארוע אחרי שהתרחש וכמט לא נראים בשטח לפני שמתרחש. נראה שיש עודף בקצונה הבכירה ומחסור בשוטרי שטח העושים את עבודה השטח. אין פלא שחלק ניכר מתקציב המשטרה מממן את המשכורות והפנסיות של בכירי המשטרה . בנוסף צריך לחשוב מחוץ לקופסה גדי לפתור את התופעות שפוגעו. בשם של המדינה ובעיקר בביטחון האישי. לא צריך להמציא את הגלגל בפתרונות שכן הכל קיים רק חסר רצון ותושיה.
    סגור
  • 2.
    כל כך פשוט וכל כך יעיל
    אוהד 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה בארץ לא ממכרים את התופעה שיקימו מאגר של רמאים ולא יתנו להם להכנס לנתבג ואפילו ישללו מהם רישיון למונית
    סגור
  • 1.
    שייעקצו ושלא יבואו יותר (ל"ת)
    אזרח 01/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור