בעולם

טראמפ ממשיך להסתבך: הוועדה לחקירת אירוע הקפיטול צפויה להמליץ על כתב אישום

לפי התקשורת האמריקאית, הוועדה לחקירת אירועי הפריצה לקפיטל צפויה להגיש כתב אישום נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, משרד המשפטים לא מחויב לקבל את המלצת הוועדה
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, unsplash)
ועדת החקירה של בית הנבחרים האמריקני לאירועי הפריצה לגבעת הקפיטול שוקלת להגיש כתב אישום פלילי למחלקת המשפטים האמריקנית נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ. לפי פרסומים בכתב האישום ייכתב כי טראמפ הפריע לחקירת האירועים האלימים וניסה להונות את מוסדות המדינה האמריקנית.
גם במקרה שאכן יוגש כתב אישום מטעם הוועדה בפני משרד המשפטים, המשרד לא מחויב לפתוח בהליכים פלילים על סמך החלטת הוועדה. יש לציין כי הוועדה הנשלטת על ידי המפלגה הדמוקרטית, מחזיקה בזכות להוציא בקשות לשיפוט באישומים של הפרעה להליכים רשמיים, המרדה והונאת מוסדות המדינה.
לפי פרסומים בתקשורת האמריקאית גורמים במפלגה הדמוקרטית מפעילים לחץ על התובע הכללי הפדרלי מריק גרלנד, במטרה שיגיש אישומים רשמיים בעקבות המלצה של וועדת בית הנבחרים. כאמור טראמפ מואשם כי פעל להפריע להליך הבחירות התקין לאחר שמתפרעי אירועי הפריצה לקפיטול ניסו להביא לביטול אשרור תוצאות הבחירות לנשיאות של שנת 2020, שבהן הפסיד טראמפ לג'ו ביידן.
כזכור, במקביל לחקירת אירועי הקפיטל נגד טראמפ מתנהלות שתי חקירות נוספות: חקירת מס של החברה בראשה עומד וחקירת המסמכים הסודיים לאחוזתו במאר א-לאגו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה