בעולם

ענקית הסיגריות האלקטרוניות תשלם פיצוי של 1.2 מיליארד דולר

בהסכם פשרה שקרוב לחתימה, ענקית הסיגריות האלקטרונית ג'ול, הסכימה לשלם פיצוי של 1.2 מיליארד דולר כלקיחת אחריות על חלקה במגפת האידוי בקרב בני נוער בארה"ב
מערכת ice | 
אידוי (צילום PIXABAY)
חברת הסיגריות האלקטרוניות ג'ול הסכימה לשלם 1.2 מיליארד דולר במסגרת הסכם פשרה וזאת על מנת להגיע להסדר עם כ-10,000 תביעות משפטיות כנגד החברה. החברה הואשמה כגורם העיקרי למגפת האידוי אצל הנוער בארה"ב.
העסקה נועדה לפתור את כל התביעות בגין פגיעה גופנית, כולל תביעות ייצוגיות של בתי ספר רבים נגד ג'ול שהוגשו בפני שופט בסן פרנסיסקו, קליפורניה.

הפשרה המוצעת הגיע לאחר שיצרנית הסיגריות האלקטרוניות הצליחה למנוע פשיטת רגל בחודש שעבר עם הזרמת מזומנים ממשקיעים ותיקים ועל ידי פיטורי מאות עובדים כדי לצמצם עלויות. החברה מסרה בתחילת השבוע שההסדר יכוסה על ידי המימון החדש.
אריק בן צבי, דובר ג'ול, סירב להגיב ביום שישי על ההסדר. אם מספיק תובעים ונפגעים יחתמו על העסקה, השופט האמון על התיק, וויליאם אוריק, יצטרך לאשר את העסקה.
ההסכמים של ג'ול כוללים למעלה מ-8500 מקרים של נזקי גוף, כך נמסר על פי הודעה שפורסמה על ידי משרד עורכי הדין ליף קברסר המייצג את התובעים. מכיוון שההסכם עדיין לא אושר, עדיין לא ידוע מי יהיה זכאי להיות חלק מהסכם הפיצויים.
ג'ול התמודדה עם גל של תביעות שהאשימו אותו בשיווק סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין ושיווק לא חוקי של המכשירים לקטינים.  גורמים רשמיים מטעם בתי הספר ציינו כי הם "מרוצים מאוד" מההסכם הצפוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה