ויראלי

טייס לחץ על כפתור לא נכון - וריסק F16 בשווי עשרות מיליונים

נחשפו פרטים חדשים על התרסקות מטוס קרב מסוג F-16 בארה"ב. מהדו"ח של ועדת החקירה עולה כי הטייס ביצע "יירוט לא מאושר" של מטוס אזרחי שלא היה חלק מהאימון, וביצע מספר תמרונים בהם עבר על חוקי הבטיחות, כשבסוף לחץ בטעות על הכפתור הלא נכון, מה שגרם לו לאבד שליטה על המטוס, שהתרסק
מערכת ice | 
מטוס מתרסק (צילום stringfixer)
היום (חמישי) נחשפו פרטים חדשים על התרסקות מטוס קרב מסוג F-16 בארה"ב, בתאונה שאירעה בחודש מרץ האחרון. מהדו"ח של ועדת החקירה עולה כי הטייס ביצע "יירוט לא מאושר" של מטוס אזרחי שלא היה חלק מהאימון. בנוסף לכך, הטייס ביצע מספר תמרונים בהם עבר על חוקי הבטיחות, כשבסוף לחץ בטעות על הכפתור הלא נכון, מה שגרם לו לאבד שליטה על המטוס, שהתרסק בלואיזיאנה. הטייס הצליח לנטוש את המטוס בזמן ויצא ללא פגע.
התאונה התרחשה ב-23.3, במהלך אימון שגרתי של כנף הקרב ה-138 מהמשמר הלאומי של אוקלהומה. במהלך האימון, שני מטוסי F-16 המריאו מבסיס אלינגטון לאימון תדלוק אווירי והגנת המרחב האווירי. במהלך אותו אימון, הם הבחינו בכלי טיס אזרחי קל שלא היה חלק מהאימון. המוביל של המבנה החליט ליירט את המטוס הקל, כשהוא עושה זאת מבלי ליצור קשר על הטייס האזרחי ומבלי שהוא מדווח על כך לבקרה האווירית.
 

הדו"ח קבע שהגורם העיקרי להתרסקות היה: "כישלונו של הטייס לשמור ביעילות על שליטה חיובית במטוס במהירות נמוכה ובגובה נמוך". בנוסף לזה טעות הטייס שלחץ על הכפתור הלא נכון וחוסר ההבנה שלו למצב בו הוא נמצא: "תרמה משמעותית לאיבוד השליטה על המטוס ולהתרסקות".
עוד ציינו בדו"ח כי ההחלטה ליירט מטוס שלא היה קשור לאימון תרמה לתאונה, כאשר בדו"ח מציינים ליקויים של חיל האוויר האמריקאי, בדבר פיקוח על מרחבי האימונים ובנוסף לזה, נמצא ליקוי גם בדבר העברת מגבלות טיסה לטייסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה