בעולם

ג'ף בזוס מצטרף לאילון מאסק? זה המהלך המפתיע של מייסד אמזון

אמריקה גועשת: דיווח חדש חושף שמייסד אמזון והבעלים של העיתון "וושינגטון פוסט" המיליארדר ג'ף בזוס, צנזר מאמר תמיכה בקמלה האריס. רגע לפני הבחירות האם דונלד טראמפ הצליח לכבוש שם נוסף מרשימת עשירי העולם?
מערכת ice | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
בעוד פחות משבועיים ייערכו הבחירות בארצות הברית, ונכון לעכשיו תמונת המצב בין שני המועמדים צמודה למדי. קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית וסגנית הנשיא, זכתה לתמיכה מבכירי המשק האמריקאי, בעוד דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני, הצליח לזכות בתמיכתו של אילון מאסק. כעת מסתמן שטראמפ קרוב לצרף שם נוסף מרשימת עשירי העולם לרשימת תומכיו.

ג'ף בזוס, המיליארדר ומייסד ענקית הקמעונאות אמזון, מחזיק גם בעיתון ה-"וושינגטון פוסט". דיווחים חדשים חושפים שבזוס מנע מהעיתון לפרסם מאמר מערכת שמביע תמיכה בקמלה האריס כמועמדת לנשיאות ארצות הברית.
הידיעה גרמה לסערה בתעשיית התקשורת בארה"ב. עוד נטען כי רוברט קגן, אחד מבכירי העיתון, החליט להתפטר בעקבות הפרסומים. יש לציין שהמהלך של ה-"פוסט" איננו חריג בשוק התקשורת האמריקאי. בכל מערכת בחירות, העיתונים הגדולים נוהגים להביע תמיכה באחד מהמועמדים. בכיר בעיתונות האמריקאית, תקף את בזוס ואמר עליו בריאיון: "אם אין לך את הביצים בשביל להחזיק עיתון, אל תחזיק עיתון".
 בהודעת המערכת שהוציאה היום (שבת) ה-"וושינגטון פוסט", נכתב כי "הוושינגטון פוסט לא יפרסם הצהרת תמיכה במועמד מסוים לנשיאות ארצות הברית בבחירות הקרובות, כמו גם בשום מערכת בחירות עתידית. אנחנו חוזרים לשורשים שלנו בכך שנמנע מאימוץ מועמד כזה או אחר בבחירות לנשיאות".
אירוע דומה התרחש בימים האחרונים גם בעיתון "לוס אנג'לס טיימס", ובסופו שלושה עיתונאים, בהם עורך עמוד הדעות, הודיעו על התפטרותם בתגובה להחלטת הבעלים לבטל את פרסום הודעת התמיכה המסורתית של העיתון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה