משפט

עליבאבא חוטפת: למי תשלם קנס של 433 מיליון דולר?

4 שנים לאחר שהוגשה, תביעת הענק נגד עליבאבא בארה"ב עומדת להסתיים. למרות שהיא ממשיכה להכחיש את האשמות נגדה ענקית המסחר המקוון הסינית, הסכימה לשלם קנס 433.5 מיליון דולר
מערכת ice |  1
מניית עליבאבא קרסה (צילום vecteezy, יוטיוב/ TAUVOD)
4 שנים לאחר שהתביעה נגדה הוגשה, המשפט נגד ענקית המסחר מקוון הסינית עליבאבא הגיע לסיומו. החברה הכריזה אתמול (שישי), שהיא מסכימה לשלם קנס בגובה 433.5 מיליון דולר על מנת לסיים את התביעה שהגישו נגדה משקיעים בארה"ב בטענה שהיא הטעתה אותם בכל הנוגע לצעדים מונופוליסטיים אותם נקטה. 
יש להדגיש שלמרות שהסכימה לשלם את הקנס שהוטל עליה, עליבאבא ממשיכה להכחיש את הטענה על כך שהיא עברה על החוק ולדבריה היא הסכימה להסדר הנוכחי על מנת לחסוך משני הצדדים את הזמן והכסף שהמשך הליך היה דורש מהן. ההסדר המוסכם, הוגש לבית המשפט הפדרלי שבמנהטן והוא דורש גם את אישורו של השופט המחוזי ג'ורג' דניאלס. 
כאמור, התביעה נגד עליבאבא הוגשה אי שם ב-2020, בעקבות ההאשמות שזו מסרה לציבור המשקיעים הצהרות מטעות בדבר ההנפקה המתוכננת של אנט גרופ בהיקף 34.5 מיליארד דולר. בנוסף בכתב התביעה נכתב גם שהחברה הפרה את חוקי ניירות הערך הפדרליים בכך שהציגה מצג שווא לגבי נהלי ההגבלים העסקיים והבלעדיות שלה, מה שגרם לקפיצה במחיר המנייה שלה. 
על פי התביעה, מחיר המניה של עליבאבא ירד לאחר שהמשקיעים הבינו שההצהרות של החברה לגבי נהלי ההגבלים העסקיים היו מטעות, מה שהוביל להפסדים עבורם. ההסדר מפצה את מי שרכש מניות עליבאבא בארה"ב בין 13 בנובמבר 2019 ל-23 בדצמבר 2020.
עורכי הדין של התובעים ציינו שההסדר מהווה "תוצאה מצוינת" והוסיפו כי הסכום שיכלו משקיעי עליבאבא לדרוש אם תביעתם הייתה נדונה בבית המשפט היה עשוי להגיע ל-11.63 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה אסון!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם המשקיע הכי זוטר בבורסה יודע שמתי שהוא המניה תרד.אין דבר כזה שמניה נשארת כל הזמן רק בעלויות ובייחוד בבורסה.אז אם את זה לא קולטים משקיעים שזה הבסיס למניות,אז שיחפשו מקצוע אחר!!!!
    סגור