בעולם

דונלד טראמפ משלים הכנסה? זה מה שעשה בסניף מקדונלד'ס

המועמד לנשיאות ארה"ב הפתיע את באי מסעדת מקדונלד'ס בעיירה פיסטרוויל-טרבוז שבפנסילבניה, לבש סינר והחל להגיש ארוחות ללקוחות המופתעים בעמדת המק'דרייב וזאת כדי להוכיח את דאגתו למגזר העובד
מערכת ice | 
דונלד טראמפ ומקדונלד'ס (צילום shutterstock)
בתפנית מפתיעה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הפתיע את באי מסעדת מקדונלד'ס בעיירה פיסטרוויל-טרבוז שבפנסילבניה. טראמפ, שהיה בדרכו לעצרת בחירות בלנקסטר, עצר במפתיע בסניף המקומי של הרשת, לבש סינר והחל להגיש ארוחות ללקוחות המופתעים בעמדת המק'דרייב. אירוע זה, שנראה במבט ראשון כמחווה ספונטנית ועממית, מסתבר כצעד מחושב היטב במסגרת אסטרטגיית הקמפיין של טראמפ, המכוונת להדגיש את הפער בינו לבין יריבתו, קמלה האריס.
מאחורי המהלך התקשורתי הזה עומדת טענה של טראמפ כי האריס שיקרה בנוגע לעברה התעסוקתי. לטענתו, האריס הצהירה כי עבדה במקדונלד'ס במהלך לימודיה כדי להדגיש את מסע ההתקדמות האישי שלה, אך לא סיפקה הוכחות לכך.

דוברו של טראמפ, סטיבן צ'ונג, הרחיק לכת וכינה את האריס "רמאית", תוך שהוא מדגיש כי "לנו אכפת מהעבודות בפנסילבניה, לקמלה לא". ההאשמות הללו, על אף היעדר הוכחות מוצקות מצד שני המחנות, משקפות את עוצמת המאבק על דעת הקהל ואת הניסיון לעצב נרטיב של אותנטיות ו"קשר לעם".
הבחירה בפנסילבניה כזירה למהלך זה אינה מקרית. המדינה נחשבת לאחת ממדינות המפתח במרוץ לנשיאות, כאשר הניצחון בה עשוי להטות את הכף לטובת אחד המועמדים. טראמפ, בבחירתו לעבוד לכאורה במקדונלד'ס, מנסה לחבר בין הפוליטיקה הגבוהה לבין חיי היומיום של האמריקאי הממוצע, ובמיוחד של תושבי פנסילבניה. זוהי אסטרטגיה המכוונת ליצור תחושת הזדהות וקרבה בין המועמד לבין הבוחרים הפוטנציאליים, תוך ניסיון להציג את עצמו כמי שמבין את מצוקותיהם ואת אורח חייהם.
אירוע זה ממחיש כיצד בעידן התקשורת המודרנית, כל פעולה של מועמד לנשיאות - גם כזו הנראית תמימה או הומוריסטית - היא למעשה חלק ממערכת מורכבת של מסרים פוליטיים. השימוש במותג אמריקאי מוכר כמו מקדונלד'ס, והבחירה להתמקד בחוויית העבודה היומיומית, מדגישים את הניסיון של המועמדים לגשר על הפער בין עולם הפוליטיקה לבין חיי היומיום של הבוחר הממוצע. בעוד שהויכוח על אמיתות הצהרותיה של האריס ממשיך, ברור כי המאבק על לבם ומוחם של הבוחרים בפנסילבניה - ובארצות הברית בכלל - רחוק מלהסתיים, כאשר כל צעד וכל הצהרה נבחנים בקפידה במסגרת המרוץ המותח לבית הלבן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה