בעולם

המסעדה האהובה נכנסת לפשיטת רגל: חובות ענק הביאו לקריסה

רכבת התענוגות הפכה לנסיעה לשום מקום: אלפי לקוחות נותרו עם כרטיסים חסרי ערך,  ספקים רבים נותרו עם חשבוניות לא משולמות בסך 300,000 אירו, סכום שעלול לגדול ככל שיותר תביעות חוב יוגשו. גם רשות המסים ההולנדית ממתינה לתשלום חובות
מערכת ice | 
מסעדה סגורה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חלום הארוחה המפוארת על גלגלים התנפץ לרסיסים עבור יותר מ-3,400 לקוחות של חברת Dinner Train ההולנדית, שפשטה את הרגל בסוף אוגוסט. הדו"ח הראשון של פשיטת הרגל חושף תמונה עגומה של חובות מצטברים וציפיות שנגוזו.
החברה, שהבטיחה חוויה קולינרית יוקרתית על פסי הרכבת, הותירה אחריה חוב מסחרר של למעלה מ-1.2 מיליון אירו. כמעט 870,000 אירו מתוך סכום זה מיוחסים לכרטיסי ארוחות שנרכשו מראש ואיבדו את ערכם בן לילה.

אך הלקוחות אינם היחידים שנפגעו. ספקים רבים נותרו עם חשבוניות לא משולמות בסך 300,000 אירו, סכום שעלול לגדול ככל שיותר תביעות חוב יוגשו. גם רשות המסים ההולנדית ממתינה לתשלום חובותיה.
מנהל פשיטת הרגל, פרד פרוגר, מצביע על שרשרת אירועים הרסנית שהובילה לקריסה: מגפת הקורונה שיתקה את פעילות החברה, ומשבר האנרגיה שפרץ בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה הכפיל את עלויות התפעול. החברה לא הצליחה לגלגל את העלויות הנוספות על הלקוחות שכבר רכשו כרטיסים, וכשהתקלות הטכניות החלו להצטבר, ההזמנות צנחו.
אך הסאגה אינה מסתיימת כאן. שבעה עובדים איבדו את משרותיהם, אך ישנה טענה מטרידה נוספת: עובדים רבים טוענים כי הועסקו כפרילנסרים באופן פיקטיבי, כשלמעשה היו צריכים להיחשב כעובדים מן המניין. הבדל זה משמעותי במיוחד בעת פשיטת רגל, שכן עובדים רגילים זכאים להגנות מסוימות שאינן ניתנות לעצמאים.
איגוד העובדים FNV טוען כי כ-50 עובדים זמניים הועסקו בחברה, אך טרם ברור כמה מהם יצליחו לטעון למעמד של עובדים קבועים. כך, מה שהחל כחלום של ארוחת שף מפנקת ברכבת נוסעת, הסתיים בסיוט כלכלי עבור אלפי לקוחות, עובדים וספקים. הפרשה מעלה שאלות נוקבות על אחריות תאגידית, זכויות עובדים, והסיכונים הטמונים בעסקים חדשניים בתקופות של אי-ודאות כלכלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה