נדל"ן ותשתיות

עם חובות ענק: החבר הישראלי של טראמפ מבקש הקפאת הליכים

חברת הנדל"ן ספיר קורפ בבעלות המיליארדר הישראלי אלכס ספיר הגישה בקשה להקפאת הליכים במטרה לגבש הסדר חוב מול מחזיקי אגרות החוב שלה; החברה מתמודדת עם חובות בסך 465 מיליון שקל למחזיקי אגרות החוב; ספיר מקווה שהקפאת ההליכים תאפשר דחייה בתשלומים והגעה להסדר מוסכם עם בעלי החוב
מערכת ice | 
אלכס ספיר (צילום מתוך אתר החברה sapir)
חברת ספיר קורפ של אלכס ספיר, מידידיו של דונלד טראמפ ושותפו לעסקים לשעבר, הגישה לאחרונה בקשה להקפאת הליכים בבית המשפט בישראל במטרה לגבש הסדר חוב מול מחזיקי אגרות החוב שלה. החברה עוסקת בהשקעות נדל"ן בארצות הברית ומתמודדת עם חוב של כ-465 מיליון שקל למחזיקי שתי סדרות של אגרות חוב שלה. זאת, לטענתה, עקב קשיים כלכליים שהלכו והחריפו בעקבות המגפה והעלייה בריביות בארצות הברית. יתרת קרן אגרות החוב באחת הסדרות עומדת על כ-146 מיליון שקל ובשנייה – כ-319 מיליון שקל. 

בידי החברה נכסים הכוללים בין היתר מלון בשכונת סוהו בניו יורק וקרקע במיאמי, ששוויים מוערך בכ-192 מיליון דולר. חובותיה הכוללים מגיעים לכ-141 מיליון דולר, מתוכם כ-123 מיליון דולר לטובת מחזיקי אגרות חוב משתי הסדרות שבמוקד הבקשה. ספיר, שבמשך השנים השקיע אישית כ-121 מיליון דולר בחברה, טוען כי הפעילות העסקית נפגעה קשות, במיוחד לאור השפעות מגפת הקורונה והקשיים בגיוס משאבים להמשך פיתוח הנכסים. לחברה אין חובות לבנקים. 
למרות שהחברה עמדה ברוב התחייבויותיה הכספיות, אחת מסדרות אגרות החוב שלה לא נפרעה במועד (15 ביולי השנה) והובילה להגשת הבקשה להקפאת הליכים. לדברי החברה, היא עומדת בכל התחייבויותיה כלפי מחזיקי אגרות החוב מהסדרה השנייה ואין להם עילה לדרוש פירעון מיידי של החוב. עוד טוענת החברה, כי 99.92% ממחזיקי אגרות החוב התנגדו להליך משפטי נגדה והעדיפו להגיע להסדר חוב מוסכם, אולם מורכבות משפטית לא איפשרה להם למנוע את הגשת הבקשה. החברה מקווה שבעקבות הקפאת ההליכים ניתן יהיה להגיע להסדר שמקובל על כל הצדדים ולהימנע מפירוק או צעדים דרסטיים אחרים. החברה הציעה למחזיקי אגרות החוב שלה הסדר חוב מוסכם, שיכלול דחייה של התשלום הקרוב, השקעת בעלים, ושיפור תנאי אגרות החוב. טרם נקבע מועד לדיון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה