בעולם

הפסקת אש בצפון? זה מה שצפוי נתניהו לומר בנאומו באו''ם

ברקע הדיוחחים על הפסקת אש בלבנון, רה''מ נתניהו ינאם היום באו''ם, וצפוי לדבר על המצב הבטחוני בארץ, וכן להזהיר את העולם מאיום הגרעין האיראני, ולקשור את המערכה בצפון כחלק מהפרוקסי האיראני
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)

ראש הממלה בנימין נתניהו, השוהה כעת בארצות הברית, מתכונן לנאום באו''ם היום בצהריים (שישי) , לאחר שטיסתו נדחתה מספר פעמים בעקבות המצב הבטחוני, קיצר לבסוף את ביקורו, וצפוי להמריא חזרה ארצה כבר מיד בצאת השבת בניו יורק.

פרטי נאומי נתניהו החשובים אינם נחשפים בדרך כלל טרם תחילת נאומו בפועל, זאת משום שנתניהו ידוע כמי שמשנה את ניסוח נאומו ופרטיו עד לרגע האחרון, לעיתים אף בכתב ידו על הדפים עצמם, הערות שסביבת נתניהו אינם מעוניינים שיפורסמו.
בנאומו באו''ם בניו8 יורק, צפוי נתניהו להתייחס לסוגיית המלחמה ברצועת עזה והחטופים, המלחמה בצפון, העימות עם מספר זירות והפרוקסי האיראניים בעיראק ובתימן. וכמובן, בראש הנושאים - איום הגרעין האיראני.
נתניהו, הידוע בתפיסתו לגבי כך שהאיום הינו מתחיל באיראן, צפוי לדבר על נושא הגרעין האיראני כיום על המערב כולו ועל כך שישראל עומדת בחוד המלחמה כנגדה, וינאם על הצורך של מדינות המערב להתעורר ולהיאבק באיראן. נתניהו צפוי לבנות את נאומו לכך שיקשור את שלוחות זרועות העימות של ישראל למול 'התמנון האיראני' שהתוקף מרצועת עזה, לבנון, תימן, עיראק, וכן אף יו''ש, ולהדגיש כי המלחמה אינה מול אזרחי לבנון, אלא מול איראן, זאת המטרה לייצר לגיטימציה ולרתום את נציגי מדינות המערב באו''ם למול מאבק באיראן. כמו כן יקשור את חיזבאללה לאיראן ולחמאס , ויתייחס לכך בהקשר של מלחמה להשבת החטופים.


רה''מ נתניהו טס לנאומו באו''ם מספר ימים לאחר העצרת הכללית באו''ם, בה נשיאי ומנהיגי מדינות רבים נאמו. נתניהו טס לאחר ביקורות רבות שהינו נעדר מישראל בשעה קריטית שכזו, אך אישר מבצע חיסול בלבנון מתוך מטוס 'כנף ציון' המצויד באמצעי קשר מוצפנים. כמו כן, עצם כנאומו נתון בישראל בחילוקי דעות, האם אכן היעדרותו מהארץ בעת קריטית זו מוצדקת, ועליו להישאר, וכן דעות הסוברות כי דווקא בעת הזו, עליו לייצג את עמדת ישראל מעל הבמה החשובה בעולם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה