בעולם

אילון מאסק מעורר סערת ענק: איים על הנשיא ובכירי הבית הלבן?

הסערה סביב הפוסט של אילון מאסק: בדיחה או סיכון ביטחוני? מאסק עורר חשש בעקבות פוסט שטען שמישהו יכול לנסות להתנקש בחיי נשיא ארצות הברית וסגניתו, וההשלכות על ביטחון לאומי עדיין לא ברורות

מערכת ice | 
דונלד טראמפ, אילון מאסק, קמלה האריס (צילום shutterstock)
אילון מאסק, המיליארדר ובעל רשת X (לשעבר טוויטר), עורר סערה לאחר שפרסם פוסט שבו תהה מדוע אף אחד לא ניסה להתנקש בחיי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס. הפוסט, שנמחק במהרה, נכתב בתגובה לניסיון ההתנקשות האחרון בדונלד טראמפ, ועורר חששות רבים.
תחילה, מאסק התנגד לקריאות רבות למחוק את הפוסט, אך לאחר שעלה חשש לפרשנויות לא נכונות, הוא שינה את דעתו והסביר כי מדובר בבדיחה שלא הובנה נכון. "למדתי שהומור לא תמיד עובד בטקסט פשוט כמו שהוא עובד בקבוצה", כתב מאסק. התגובה שלו לא הרגיעה את המצב, ובמיוחד לאור קשריו עם חברות ביטחוניות כמו SpaceX ו-Tesla, שעוסקות בפרויקטים עם ממשלת ארצות הברית.
סגן דובר הבית הלבן גינה את התבטאויותיו של מאסק כ"חסרות אחריות", והדגיש את הצורך להימנע מהעלאת רעיונות שעלולים לעודד אלימות פוליטית. מאסק, שהוא גם קבלן מרכזי עבור מחלקת ההגנה ונאס"א, נמצא תחת זכוכית מגדלת בשל השפעתו הרבה.
שירותי הביטחון האמריקאים, כולל הסוכנות החשאית, הודיעו כי הם מודעים לפוסט אך לא ברור אם ינקטו צעדים משפטיים. התקרית מדגישה את הדילמה בין חופש הביטוי לבין הצורך לשמור על ביטחון לאומי, ומצביעה על השפעתם של גורמים רבי השפעה במדיה על הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה