השוק

60 מיליארד דולר: תכנית הרכישה העצמית הגדולה ביותר של מיקרוסופט

חדשות טובות למיקרוסופט: החברה הודיעה על תכנית רכישה עצמית הגדולה בתולדותיה, בהיקף של 60 מיליארד דולר | החברה דיווחה על עלייה של 22% ברווח הנקי | מיקרוסופט היא מהחברות היחידות שרושמות רווחים מההשקעה בבינה מלאכותית
שרון בירקמן | 
לוגו מיקרוסופט (צילום Shutterstock)
מיקרוסופט הודיעה אמש (שני) על תוכנית רכישת מניות עצמית בסך שישים מיליארד דולר, אחד הגדולים בהיסטוריה של החברה. בנוסף, החברה הכריזה על עלייה של 10% בדיבידנד הרבעוני, אשר יעמוד על 0.83 דולר למניה. מהלך זה מגיע לאחר שבחודש יולי האחרון החברה דיווחה על האטה בצמיחה בתחום הענן שלה, Azure.
מיקרוסופט דיווחה השנה על עלייה של 22% ברווח הנקי שלה ל-88 מיליארד דולר ומחזיקה כיום ביותר מ-75 מיליארד דולר במזומנים. החברה היא השנייה בגודלה בעולם עם שווי של כ-3.2 טריליון דולר.

נראה כי הפער בין מיקרוסופט לאפל, שמובילה עם שווי של 3.3 טריליון דולר, הולך ומצטמצם. אפל חוותה ירידה של 2.8% במניותיה לאחר דיווחים על ביקוש חלש מהצפוי לאייפון 16. נתוני מוקדמים מ-BofA Global Research הצביעו על זמני משלוח קצרים יותר לדגמי iPhone 16 Pro לעומת דגמי 15 Pro מהשנה הקודמת.
מיקרוסופט עדכנה כי ההשקעות בתחום הבינה המלאכותית צפויות להתרחב עם עלייה של 77.6% בהוצאות ההון בתחום זה במהלך הרבעון האחרון. מיקרוסופט היא בין החברות הבודדות המדווחות על תרומה חיובית של הבינה המלאכותית לרווחים הרבעוניים שלה; רבות מהחברות האחרות עדיין לא ראו תועלת משמעותית מהשקעותיהן בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה