בעולם

"הדרך היחידה": אילון מאסק חושף את החזון שלו לתפקיד המובטח

חיים במאדים, חופש הביטוי, ומלחמה ברגולציה: אילון מאסק בביקורת חריפה על הממשל, וחושף את כוונת למינוי שהובטח לו מטראמפ "מדי שנה יש יותר חנק רגולטורי ממשלתי. אם זה יימשך, כל הפרויקטים הגדולים בארצות הברית יהיו בלתי חוקיים".
דורון בלוך | 
אילון מאסק, דונלד טראמפ (צילום shutterstock, pixabay)
אילון מאסק, שקיבל לאחרונה הצהרה פומבית מהמועמד לנשיאות דונלד טראמפ, כי ימנה אותו, במידה וייבחר, לאחראי בממשלה העתידית בארה''ב לראש 'המשרד ליעילות ממשלתית', חשף את חזונו בנוגע למספר נושאים אותם מאסק מקדם כבר מספר שנים.
בפרסומים שכתב מאסק בחשבון ה-X שלו, שיתף סרטון של 'ספינת הכוכבים', פרויקט בבעלותו, וכתב על כך: "ספינת הכוכבים תהפוך את החיים לרב-כוכבים, ותשמור על חיים כפי שהם ידועים מאירועי הכחדה על פני כדור הארץ". אך גם הוסיף בביקורתיות "כל עוד הם לא נחנקים על ידי הבירוקרטיה".
על כך טען מאסק "מדי שנה יש יותר חנק רגולטורי ממשלתי. אם זה יימשך, כל הפרויקטים הגדולים בארצות הברית יהיו בלתי חוקיים". ונתן לדבריו הסבר, כמי שכבר כאילו נמצא נמצא בתפקידו במשרד ליעילות ממשלתית "לדוגמה, תסתכל על הבנייה האיטית להפליא של קו הרכבת המהיר בקליפורניה. לאחר הוצאת כמה מיליארדי דולרים במשך שנים רבות, אין כמעט התקדמות".
את דבריו סיים מאסק במשפט "המחלקה ליעילות ממשלתית היא הדרך היחידה להארכת חיים מעבר לכדור הארץ". ובפרסום נוסף שלו, כתב "מאדים יהיה מרכז היקום לחופש הביטוי". 
דבריו אלו, מבטאים את כוונותיו למינוי שהובטח לו על ידי טראמפ. נושאים אלו, של פיתוח חיים והגעה למאדים, מלחמה בבירוקטיה וברגולציה וכן נושא חופש הביטוי, אלו נושאים עליהם מרבה מאסק להרבות בביקורת, ונראה כי בכוונתו לקדם את הושאים הללו מתוך תפקידו הרשמי, במידה ואכן יינתן לו, גם מהצד השני, כחבר ממשל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה