בעולם

טראמפ: "קמלה האריס שונאת את ישראל", האריס: "המלחמה חייבת להסתיים"

אירוע העימות ההיסטורי בין נשיא ארה"ב ה-45, דונלד טראמפ, לסגנית הנשיא קמלה האריס, מסתמן כרגע כניצחון ברור בנקודות להאריס שהצליחה, למרות התרגשות ברורה, להוציא את טראמפ משיווי משקל. דיווח מתגלגל

מערכת ice | 
קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
העימות ששודר בחדשות ABC, והתקיים ללא קהל, התחיל בצל העימות האחרון בין טראמפ לביידן ביוני האחרון, שהוביל כזכור לפרישתו של ביידן מהמירוץ. סגנית הנשיא, קמלה האריס, שנראתה בתחילת העימות מרוגשת ועם קול רועד, הצליחה בהמשך לעקוץ את טראמפ ולפגוע באגו המוכר של הנשיא לשעבר.
עבור האריס, העימות היה הזדמנות כנראה אחרונה לחזור להובלה בסקרים ולדבר לציבור האמריקאי באופן ישיר. במהלך הדיון סגנית הנשיא עקצה את טראמפ וטענה שאנשים עוזבים את העצרות שלו בשל שעמום, ושהנשיא לשעבר ירש כסף מאביו ופשט רגל כמה פעמים.
האריס שדיברה על "כלכלה של הזדמנויות" והפחתת מיסים, האשימה את טראמפ בכך שהוא מעניק הקלות למיליארדרים. הנשיא לשעבר, מצדו, כינה אותה "מרקסיסטית" וטען שגם אביה מרקסיסט.
בחלק בו התייחסו השניים לישראל ולמלחמה בעזה, האריס הבטיחה שתמיד תאפשר לישראל להגן על עצמה אך הוסיפה שלפלסטינים מגיעה הגדרה עצמית.
האריס הזכירה שמלחמת "חרבות ברזל" החלה ממתקפת הטרור של חמאס והוסיפה שיחד עם זאת הרבה פלסטינים חפים מפשע מתו. "אנחנו צריכים הפסקת אש ועסקת חטופים", אמרה סגנית הנשיא. ודיברה על הכוונות שלה לקדם פתרון של שתי מדינות ובנייה מחדש של עזה.
טראמפ מצידו טען שהמלחמות בעזה ובאוקראינה לא היו מתחילות אילו היה בשלטון והאשים את האריס בשנאת ישראל. "היא שונאת ישראל ולא נפגשה עם נתניהו בקונגרס. אם היא תהיה נשיאה, ישראל לא תתקיים תוך שנתיים. ישראל פשוט תיעלם". יחד עם זאת, טראמפ האשים את האריס גם בשנאת האוכלוסייה הערבית.
הנשיא לשעבר הדגיש כי בתקופת כהונתו לאיראן לא היה כסף לטרור בשל הסנקציות שהטיל עליה.
האריס, בתגובה, הכחישה שהיא שונאת את ישראל, וטענה שטראמפ מנסה לפלג ולהסיח מהמציאות ורוצה להיות דיקטטור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה