בעולם

למרות שחוסלו: ארה"ב הגישה כתב אישום נגד מוחמד דף ואסמעיל הנייה

ארצות הברית הגישה כתב אישום נגד בכירי חמאס בגין קשירת קשר לביצוע פעולות טרור שהובילו למות אזרחים אמריקנים וישראלים ב-7 באוקטובר. האישומים כוללים רצח אזרחים, הפצצות ושימוש בנשק להשמדה המונית. המהלך נעשה על רקע חשש לפגיעה במגעים לעסקת חטופים וכולל אפשרות לצווים בינלאומיים וסנקציות כלכליות

מערכת ice | 
איסמעיל הנייה (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב, pngwing)
ארצות הברית הגישה כתב אישום פלילי נגד בכירי חמאס, הכולל את המנהיגים איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף, מרואן עיסא, חלאד משעל ועלי ברקה, בגין קשירת קשר לביצוע פעולות טרור שהובילו למות אזרחים. האישומים כוללים גם רצח אזרחים אמריקנים והפצצת מקומות ציבוריים. 
התביעה האמריקנית טוענת כי הנאשמים, עם תמיכה מאיראן וחיזבאללה, היו אחראים למתקפות הטרור נגד ישראל, כולל מתקפת ה-7 באוקטובר שבה נרצחו למעלה מ-1,300, כולל יותר מ-40 אמריקנים. מלבד האישום ברצח אזרחים, האישומים כוללים הפצצות ושימוש בנשק להשמדה המונית. ארגון הטרור חמאס מואשם בכך שהוא שואף להשמיד את מדינת ישראל.
 
האישומים הוגשו על רקע חשש לפגיעה במגעים לעסקת חטופים. ייתכן שארצות הברית תנקוט בצעדים חריגים כמו הוצאת צווי מעצר בינלאומיים, הטלת סנקציות כלכליות, והפעלת לחץ דיפלומטי. בנוסף, יש סיכוי שגם ניתן יהיה לנהל משפט בהיעדר הנאשמים, במקרה של דף והנייה שנהרגו או חוסלו. 

איך יתייצב למשפט? מוחמד דף (צילום: דובר צה"ל)
על פי הדיווח במעריב, רשויות אכיפת החוק לאסוף ראיות ומידע מודיעיני, תוך בחינת אפשרויות לפעולה באמצעות מנגנוני משפט בינלאומיים. גורמים בכירים בוושינגטון מדגישים כי כל צעד ייבחן בקפידה, תוך התחשבות בהשלכותיו על היחסים הבינלאומיים והמאבק בטרור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה